Site icon מקומונט גבעת שמואל

“שבתרבות” במתנ”ס גבעת שמואל בצל האומיקרון המתפשט ועסקת הטיעון המתגבשת בפרשת נתניהו

העיתונאי גדעון אוקו הגיע ל”שבתרבות” בגבעת שמואל כשברקע עלייה מדאיגה בהתפשטות האומיקרון והסוגיה הפוליטית-משפטית החדשה – הסדר הטיעון בפרשיות נתניהו.

“נתניהו עשה לצערי נזק אמיתי בשנים האחרונות בקמפיין שלילי שסוחף אחריו רבים בצבור להאמין שיש בעיה אמיתית ברשויות המשפטיות והמשטרה”, אמרה ח”כ אפרת רייטן מ”העבודה”, שבעברה שימשה כעו”ד פרטית. “האם זה האינטרס הציבורי לשים בצד את הקמפיין השלילי ולסגור בשקט? האם זה ינפץ את הקואליציה אם יהיה הסדר טעון? אין לדעת מה יוליד יום”.

בהמשך דבריה ציינה, כי לדעתה, ח”כ מנסור עבאס הוא איש אמיץ ואחראי ולא קל לו במרחב שלו. “מה שקורה בנגב ובשומר חומות זה חוסר משילות ועצימת עיניים ארוכת טווח.

היום אנחנו משלמים את מחיר של הלא לטפל בעבר. אם לא תהיה עבודה אמיתית אמיצה בנושא זה,  יחזור ביתר שאת בפרעות הבאות”.

תמונה: דוברות המתנס

בהמשך הראיונות השתתף פרופ’ נדב דוידוביץ, מומחה לבריאות הציבור והתייחס לאומיקרון שרץ ומתפשט. “אני מקווה שנצא מהקורונה עם סדרי עדיפות שונים ברפואה בחינוך.

אין מדיניות של הדבקה המונית. המסר לא עובר נכון. ברגע שיש וירוס כמו אומיקרון עם מקדם הדבקה 7 כל הכלים בעבר לא מתאימים. הממשלה לא עושה מספיק בהיבטים הכלכליים והנפשיים שהם חלק מבריאות הצבור.

אם אומרים להישאר בבית,  אז תנגישו את הבדיקות בבית. תשתמשו בתרופות שיש”.

המרואיין השלישי היה ארי פינס, מיוצרי “צל של אמת”, סדרה דוקומנטרית שעסקה ברצח הנערה תאיר ראדה. “אני עוקב אחרי המשפט החוזר. כרגע רוב מומחי התביעה העידו. הרבה מהתפישות של התביעה הופרכו.

יש הודאה שהמומחה המשטרתי שגה לגבי צפייה במחשב של זדורוב בסרטי רציחות ופדופיליה ועוד. להשמדת ראיות אנו עדים במהלך התיק. אני לא חושב שנעשה בכוונה. ברור שהייתה קונספציה שצוות החקירה היה משוכנע שיש לו את האשם וצריך רק להוכיח”, אמר פינס. “הסדרה יצאה לפני שש שנים. ואז גילנו שחברתה נעצרה בעקבות עדות של חבר שלה. כשאנחנו נפגשנו בסיפור היו דברים מוזרים כמו שלא ידעו שנעצרה עוד חשודה. התיק נגדה נסגר אחרי 9 שנים לצד ריצוי מאסר עולם לאותו רצח מאד מוזר. נראה שרשויות החוק לא ניסו להגיע לחקר האמת”. את המפגש ליווה בקטעי מוסיקה מרשימים ומרגשים הכנר הווירטואוזי לאוניד רוטשטיין.