Site icon מקומונט גבעת שמואל

שבתרבות | ח”כ טל רוסו על יום פיזור הכנסת: “אלו היו 24 השעות הכי מרתקות”

השבת נערכה שוב שבת תרבות בהיכל התרבות גבעת שמואל כשהאורח המרכזי היה ח”כ טל רוסו, מספר 2 במפלגת העבודה. יחד איתו התארחו גם הכתב לענייני ערבים עודד גרנות שסקר את שורשי המתיחות האחרונה בין ארה”ב לאירן, ח”כ (כחול-לבן) אסף זמיר, שהתמודד גם על ראשות העיר תל אביב – על מערכת בחירות שלישית בשנה אחת. 

ח”כ טל רוסו, ה”ביטוחניסט” של  מפלגת העבודה בקושי הספיק לחמם את הכיסא בכנסת וכבר מפלס את דרכו החוצה מהחיים הפוליטיים. בכנסת הבאה הוא לא יתמודד אבל טעם של החמצה מאי הכניסה לממשלה עדיין בפיו. ביממה האחרונה שנותרה לרוה”מ נתניהו להגיע לנשיא ולדווח על הקמה או אי הקמה של קואליציה, ניתנה הצעה דרמטית למפלגת “העבודה” להכנס לקואליציה.

“אלו היו ה-24 השעות הכי מרתקות שהיו לי בחיים כלמידה פוליטית. הראש אומר חייבים להיכנס להציל את המדינה והלב קשה. יש מתח בין ערכים בין הצהרות ‘רק לא ביבי’ ובין ערכים של לשמור על דמוקרטיה ובית המשפט. אני לא יכולתי ללכת אליו הביתה היה לי קשה ואמרתי לאבי שילך. הדיון היה ענייני איך מחזקים את המהות שדיברנו מפסקת ההתגברות בית משפט וכו'”, כך תיאר ח”כ רוסו במסגרת “שבתרבות” של מתנ”ס גבעת שמואל לעיתונאי יואב לימור. “אני חושב שזו החמצה שתיזכר לדיראון עולם”.

יואב לימור וח”כ טל רוסו בשבת תרבות. צילום: דוברות מתנ”ס גבעת מואל

גם ח”כ אסף זמיר מ”כחול לבן” הגיעה להתראיין. “אני במערכת הבחירות השלישית שלי בשנה זו”, סיפר. “אני מאמין שלא כל הקולות שחזרו מהליכוד יחזרו לשם. אני מאמין שאנו בפני מפץ פוליטי. שנגיע לחלוקה בין שמרנות לליברליזים. היום היא מחולקת ל-60 בעד ו-60 נגד. היכולת להזיז היא גדולה במערכת יחסי הכוחות. כיום אין קמפיין למעט מספר שלטים של ליברמן. נראה שכולם מרכזים לקמפיין מהיר מרוכז. יש מחלוקות הן טבעיות אבל לרוב יש חיבור גדול לרצון לנוסחה עובדת. כעת מקדישים את הזמן לבניית קמפיין טוב ויציאה החוצה. אנו נחזור על ההישג”.

בהמשך התקיים שיח מרתק עם העיתונאי עודד גרנות, מומחה למדינות ערב. על רקע היחסים המתוחים בין ארה”ב לאיראן, במיוחד לאחר הפלת המטוס האמריקאי, סבור גרנות, כי כרגע זה הולך יותר לכיוון עימות צבאי ולא לכיוון של מו”מ, זאת למרות שכולם אומרים שלא רוצים מלחמה.

“היו לנו בשבועות האחרונים מעשי פרובוקציה מאיראן כאילו בלי חתימה כמו פגיעה במיכלי נפט ואז עברו לחתימה גבוהה עם הפלת המטוס. כי המצב הכלכלי החמיר ביותר. צריך לייצא 1.2 מיליון חביות ביום למינימום קיום והיום זה קורה פחות מחצי. ההשפעה ברורה והכל קורס. עם אבטלה כזו רבה יצליחו לגרום להפיכה”. לדבריו, אירן תחזור להיות חילונית רק שהשלטון האייתוללות ייעלם. תורכיה עוברת תהליך הפוך להדתה. אם הכלכלה תפגע גם תהליך ההדתה ייעצר”.