Site icon מקומונט גבעת שמואל

“שהכל ברא לכבודו”: עשרות משתתפים במעגלי שיח בנושא הקהילה הלהט”בית בחברה הדתית בגבעת שמואל

עמותת שב”ל – שהכל ברא לכבודו – מקדמת את השיח הלהטבי במגזר הדתי והשבוע במסגרת אירועי פסח שני קיימה העמותה, עשרות מעגלי שיח בהם נפגשו מעל 1000 אנשים מהמגזר הדתי. אחד המפגשים המרכזיים נערך בביתם של בני משפחת הורוביץ בגבעת שמואל.

בפסח שני, על פי המסורת היהודית, ניתנה הזדמנות שנייה לבני ישראל שלא יכלו לקיים את מצוות הפסח במועדו לקיים את החג בדיוק חודש אחרי. במעגלים האלה יש הזדמנות לחברי הקהילה הלהט”בית הדתיים, שומרי המסורת והדתלשים לחשוף את חייהם ולדבר עליהם כדי לעודד שיח פתוח של של אחריות וכנות, ערבות הדדית וקבלה.

לבית משפחת הורוביץ שבגבעת שמואל הגיעו יעל וישי ברסלוואר דלת”שית ודתי בהתאמה, שסיפרו בפתיחות על ילדותם בחברה הדתית, דרכי ההתמודדות שלהם, ההתמודדות של המשפחה וכל הסובבים אותם מרגע הגילוי, היציאה מהארון ועד להמשך חייהם כבוגרים המשתייכים לקהילת הלהטבים.

“אתה יודע מתי אתה יוצא מהארון” אמר ישי ברסלוואר במפגש, “אבל זה לעולם לא נגמר. ההתמודדות היא יום יומית ויכולה להיות גם בסופר אם המוכרת שואלת איפה אמא?”

יעל המאורסת לבת זוגה והשתיים מתגוררות בגבעת שמואל סיפרה על ההתמודדות שלה עם המשפחה ועם אחד האחים שעדיין לא מקבל אותה כמו שהיא ואת ארוסתה.

“לאחר הרצח המתועב של שירה בנקי, התחלנו לערוך מעגלי שיח בירושלים, זו הייתה הפעם הראשונה שאנשים חרדים נחשפו לאנשים כמונו, זה היה דבר מדהים ומקרב מאוד”.

במפגש המיוחד נכחו כ-30 משתתפים, תושבי גבעת שמואל, מהמגזר הדתי ואפשר היה לראות כי במהלך הסיפורים של ישי ויעל העיניים של רוב המשתתפים נצצו מדמעות. לאחר מכן נערך שיח בו הועלו שאלות בקרב הקהל וישי ויעל המשיכו לענות בפתיחות ובסבלנות.

עדי גרוס שהשתתף בעצמו במפגש סיפר לכתב מקומונט גבעת שמואל: “דווקא כחבר מועצת העיר מייצג את הזרם הדתי בגבעת שמואל הרגשתי צורך וחובה לבוא, להראות שאנחנו ניתן לקהילה מקום לחגוג בדרכה, בדרך של לכבד. למרות שלא מעט אנשים וגם רבנים הציעו לי לא להתעסק בנושא הזה גמרתי בליבי אומר לא לשתוק ולא לתת לקיצוניות להשתלט – חשוב לי מאוד לומר – בגבעת שמואל יש הרבה דתיים סובלניים, פתוחים, מקבלים ומכילים – והם הרוב”.