Site icon מקומונט גבעת שמואל

שוברים שיאים: לא תאמינו כמה תעלה דירה בגבעת שמואל

תוכניות הבניה החדשות של גבעת שמואל, על ציר רחוב הנשיא שיכללו התחדשות עירונית בשכונת גיורא כמו גם בניה חדשה ממשיכה להתקדם במוסדות התיכנון והבוקר הכריזה רמ”י על החברות הזוכות במכרז לרכישת הזכויות לבניית 244 יח”ד במתחם העתידי • הסכומים הזוכים משקפים ערך קרקע ליחידת דיור (לא כולל מע”מ, עלויות בניה ורווח יזמי; א”ט) של כמעט 2 מיליון שקלים – ולמכרז ניגשו 25 חברות ויזמים • ומה יהיה המחיר הסופי? הפרטים בכתבה

רשות מקרקעי ישראל הכריזה על ‘א.פ.י נתיב פיתוח בע”מ ו-‘גינדי החזקות יזמות בע”מ’ כזוכים במכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה לבניית כ-244 יח”ד ב-2 מתחמים לבנייה רוויה ומסחר בשכונת גיורא בגבעת שמואל.

מדובר בשני המתחמים הקיצוניים של התוכנית, מתחם 9 ומתחם 10, בחיבור הרחובות דרך המלך והקצה המזרחי של רחוב ויטנברג, שנמצא בהמשכו של רחוב הנשיא ומתחבר לדרך רבין בפתח תקווה.

2 המתחמים ששווקו במכרז נמצאים בתחום התוכנית תמל/2006 שעיקרה התחדשות עירונית ופיתוח עירוני בשלושה מתחמים לאורך רחוב הנשיא הכוללים 1,831 יח”ד, שימושי מסחר ותעסוקה, מבני ציבור, כיכר עירונית ושטחים ציבוריים פתוחים לשימוש תושבי העיר. בנוסף, הרחבה ושיפור המרחב הציבורי בתחום התכנית בדגש על תנועת ופעילות הולכי הרגל ורוכבי האופניים וקישורו לשכונות הקיימות והמתוכננות מסביב לתכנית.

תמל 2006, רחוב הנשיא גבעת שמואל. צילום: צילום מסך, משמר התכנון

הזוכה במתחם הראשון, מתחם 10, ‘א.פ.י נתיב פיתוח בע”מ’, תשלם לרשות מקרקעי ישראל 182,182,182 ₪ (לא כולל מע”מ) ועוד הוצאות פיתוח בסך 1,070,901 ₪ (כולל מע”מ). הזוכה במתחם השני, מתחם 9,  ‘גינדי החזקות יזמות בע”מ’, תשלם לרשות מקרקעי ישראל 167,855,555 ₪ (לא כולל מע”מ) ועוד הוצאות פיתוח בסך 1,070,901 ₪ (כולל מע”מ) למתחם השני. למכרז הוגשו 25 הצעות.

בכל מתחם זכויות בניה ל-122 יח”ד, מה שמעניק ערך קרקע של בין 1.5 ל-1.9 מיליון ש”ח ליחידת קרקע לבנייה עתידית, וזאת כמובן לא כולל את עלויות הבניה עצמן, הרווח היזמי והמע”מ – מה שיביא ככל הנראה את עלות דירה ממוצעת במתחם, כך על פי ההערכות, למחיר התחלתי של 3.5 מיליון ש”ח לדירת 4 חדרים.