Site icon מקומונט גבעת שמואל

שוב הורעלו חתולים בגבעת שמואל: “חייבים לשים לזה סוף”

בעבר כבר דיווחנו על מקרה מזעזע בו תועד תושב גבעת שמואל כשהוא מרעיל חתולי רחוב על מנת להרוג אותם. למקומונט גבעת שמואל נודע שהמקרה אינו חד פעמי ומאז נחשפו מקרים נוספים, בכל רחבי העיר.

מקרה נוסף וקשה של הרעלה מכוונת של שלושה חתולים ברחוב הציונות מסעיר את העיר. מתברר שהתופעה של הרעלת חתולים הפכה למכה אכזרית בגבעת שמואל, וככל הנראה לשהות הארוכה בבתים בתקופת הקורונה יש משמעות כואבת גם על חיות הרחוב, כשמדי שבוע כמעט אנו מדווחים על אירוע נוסף שמתגלה – ובצר להם פונים מספר תושבים שאכפת להם לכל גורם אפשרי על מנת לייצר הרתעה ולמנוע את המקרה הבא.

במכתב שפרסמו אותם תושבים באזור ההרעלה האחרונה הם כתבו: “שלום שכנים, באזור הזה התגלתה תופעה של הרעלת חתולים למוות. נראה שאחד השכנים פה החליט לחסל את החתולים בחצר. מי שמרעיל חתולים עובר עבירה פלילית כיוון שחתול הרחוב הוא בעל חיים מוגן. אסור להתעלל בו”.

התושבים ביקשו לחדד ולהסביר על משמעויות ההרעלה ודרשו מכל מי שמעורב בכך להפסיק את מעשיו לאלתר. “חשוב לדעת כי הרעל לא גורם לחתול למות מייד, הוא סובל משטפי דם פנימיים, מכאבים ומייסורים קשים ביותר, גוסס לאט לאורך שעות רבות ומת מוות נורא ואיום. כל ניסיון לפגיעה או להרעלה של חתולים מהווים עבירה פלילית שדינה מאסר על פי חוק צער בעלי חיים” הם פורטים במכתבם.

חתול רחוב. צילום: אביחי טבק

רחל גוטרמן שעומדת מאחורי המכתב יחד עם תושבים נוספים הפועלים למען בעלי החיים בגבעת שמואל מסבירה כי “החוק מגן על החתולים גם כי הם שומרים לנו על סביבה אקולוגית נקייה: החתול תופס עכברים, עכברושים, ג’וקים, תולעים ונחשים. באזור בלי חתולים מתרבים כל המזיקים הללו. זה אינטרס שלנו כבני אדם לשמור עליהם ולא לפגוע בהם”.

עוד הוסיפה גוטרמן: “בעקבות הפעילות לנו נפגשנו עם חבר מועצת העיר משה קייקוב על מנת לתכנן מספר פעילויות להגברת האכיפה ולהסברה בקרב התושבים. מצאנו אצלו אוזן קשבת ולב רחום לחיות הרחוב והוא נרתם לנושא בצורה מלאה ואף הגיש הצעה לסדר למועצת העיר שמטרתה להגביר את המודעות לנושא בקרב התושבים ולערוך כנסי הסברה בבתי הספר בעיר, ואני מקווה שחברי המועצה יאשרו את ההצעה”.