Site icon מקומונט גבעת שמואל

שוכרים רכב בחו”ל? מידע חשוב על ביטוח רכב שיעזור לכם להימנע מטעויות נפוצות

(צילום: עמיעד טאוב)

ביטוח רכב בחו”ל מכסה בעיקר את הנזק שייגרם לרכב כתוצאה מתאונה, תקלה או גניבה אבל בכל הקשור לנזקי הגוף שלכם מומלץ מאוד לבדוק מהם התנאים של הפוליסה. ביטוח רכב בחו”ל חייב להתאים לנהג ואם למשל הנהג הוא נהג חדש או נהג צעיר החובה על הבדיקה האם הביטוח מתאים היא עליכם. בדיוק כמו שאתם בודקים שיש דלק והאוטו תקין מבחינה מכנית כך אתם חייבים לבדוק את תנאי הביטוח טרם העלייה על ההגה.

שוכרים רכב חו”ל- מה מומלץ לבדוק טרם העלייה על ההגה

ראשית, עליכם לבדוק האם הרישיון שלכם מותאם לחוקי המדינה שבה אתם נמצאים. הרישיון שלכם חייב להיות גם באנגלית אחרת הוא אינו תקף מחוץ לישראל. בנוסף, יש לבדוק האם התנאים של הרישיון בישראל מותאמים גם לתנאים במדינה בה אתם נמצאים. שנית, יש לבדוק את תנאי הפוליסה ומהי ההשתתפות העצמית במקרה של נזק ומהו גובה סכום ההשתתפות העצמית בכל מקרה אחר. אם הכול יילך חלק ולא יקרה כלום אז זה לא משנה אם תבדקו או לא תבדקו אבל אם אכן קרתה לכם תאונה או שייגרם נזק לרכב ולא בדקתם טרם הנסיעה אתם בבעיה גדולה.

יש להתעמק בכל סעיף וסעיף וכך למעשה לבדוק מה קורה במצב שבו הנהג נסע עם מספר אנשים גבוה מהמותר ברכב או נסע תחת השפעת אלכוהול. כמובן שאי ציות לחוקים יכולה לגרור קנסות ועונשים ללא שום קשר אבל גם לפגוע בכם במקרה של תאונה בכל הקשור לפוליסת ביטוח רכב.

אז מה כן מומלץ לעשות?

קודם כל, מומלץ לבדוק ולעשות סקר שוק בכל הקשור לתנאים ולמחירים. ביטוח רכב של הפניקס מציע לכם תנאים מצוינים ובמחירים אטרקטיביים ואם הביטוח רכב מצוין לארץ הוא יהיה מעולה עבורכם גם בחו”ל. ביטוח רכב הוא מורכב, לחלק מאיתנו אפילו מסובך אבל אם קוראים ומבינים היטב מהו ביטוח רכב ומה הוא כולל הרי שעשיתם את רוב העבודה הקשה.

נסיעה על הכביש יכולה להיות מסוכנת מאוד בארץ שלכם ועל אחת כמה וכמה בארץ אחרת שבה החוקים אחרים, הכבישים שונים והתמרורים בשפה שאינה עברית. ביטוח רכב חשוב מאוד לבצע רק בחברת ביטוח מוכרת ואחראית שאכן תהיה לצדכם ברגע האמת. ביטוח רכב של הפניקס הוא בחירה מצוינת עבור הישראלים שנוסעים לחו”ל ומתכננים לשכור רכב.