Site icon מקומונט גבעת שמואל

שומרים על החיים בגיל השלישי

מנתוני שמפרסם הלמ”ס עולה כי בעשור האחרון נפגעו למעלה מ-16 אלף אזרחים ותיקים (65+) בתאונות דרכים בתחום העירוני. במועדון סביונים המקיים שלל פעילויות לאזרחים הותיקים בגבעת שמואל החליטו להרים את הכפפה ויזמו סדנת בטיחות בדרכים ייחודית לבני הגיל השלישי.

למעלה מ-16 אלף אזרחים ותיקים (65+) נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני בעשר השנים האחרונות (2009-2018), כך עולה מנתוני עמותת ‘אור ירוק’ המבוססים על נתוני הלמ”ס. מעיון מדוקדק יותר בנתונים עולה כי בעיר פ”ת השכנה נפגעו בשנת 2018 בתאונות דרכים 78 אזרחים ותיקים (65+), מהם שניים נהרגו.

לצערנו הרב, גם גבעת שמואל לא נפקדה מהסטטיסטיקה ומדי שנה נפגעים בה אזרחים ותיקים וקשישים בתאונות דרכים שאולי ניתן היה להימנע מהן.

קשישים חוצים את הכביש. צילום: אור ירוק

במועדון סביונים בגבעת שמואל החליטו שיש לפעול באופן אקטיבי על מנת למנוע ולהפחית את מספר הנפגעים והשבוע יזמו שם קיום של סדנת בטיחות חוויתית לאזרחים הותיקים בעיר.

בסדנה תרגלו האזרחים הוותיקים מצבי דרך מסוכנים האופייניים להיפגעות אצל מבוגרים במרחב התנועה, התנסו בחציית כבישים במרחב מדמה מציאות ועוד שלל התנסויות בשטח, במטרה לשפר את מיומנויותיהם הבטיחותיות וכדי להקנות להם הרגלי משנה זהירות.

משתתפי סדנת הבטיחות בדרכים. צילום: יחצ

האזרחים הותיקים לא יצאו בידיים ריקות ובסיום היום הוענק להם שי וחוברות הסברה מהרלב”ד (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים), אשר היו אמונים על תכני הסדנה שנערכה ע”י הרלב”ד בשיתוף מטה הבטיחות בעיריית גבעת שמואל.

“אני רואה בחשיבות רבה קיום סדנה שכזו לאזרחים הותיקים, הסדנה הועברה בדרך חוויתית והאזרחים הותיקים תרגלו את הדברים ונהנו”, סיכמה מיכל יעקובוביץ רכזת עירונית בתחום זהירות בדרכים.