Site icon מקומונט גבעת שמואל

שורדת השואה לאה לנדר מגבעת שמואל היא “גיבורת היופי 2021”

לאה לנדר (בת 82), הסתתרה ביערות במהלך מלחמת העולם השנייה ושרדה את השואה בתנאים קשים – ללא ביגוד ומזון, אך עם המון תקווה ואמונה. אמש היא הוכתרה כ”גיבורת היופי” בטקס החגיגי שיזמה חברת מועצת העיר רונית לב ושנערך זו השנה הרביעית.

בטקס “גיבורות היופי” לשנת 2021 שהתקיים השנה בעיר הרצליה, הוכתרה שורדת השואה לאה לנדר (82) מגבעת שמואל, כגיבורת יופי כשעל ראשה כתר וסרט על גופה.

מדובר באירוע שכולו הצדעה לנשים הגיבורות שורדות השואה, אותו מובילה חברת המועצה רונית לב זו השנה הרביעית. כמידי שנה, התקבלו הגיבורות בהמון חום, תשומת לב ואהבה וזכו ליום פינוק שכלל טיפול פנים, איפור, לק ועוד. המיזם שם דגש על הקשר הבין דורי ומשתתפות בו חיילות וחיילי צה”ל בהווה ובעבר, אשר התלוו לגיבורות היופי והעניקו להן בסיום הטקס החגיגי, את “סרט גיבורת היופי” וכתר לראשן.

גיבורה וגאה. לאה לנדר, אמש. צילום: באדיבות עיריית גבעת שמואל

בטקס השתתפו סגן ראש העיר בני סומך, מנהלת אגף לשירותים חברתיים אתי סומך ומנהלת מחלקת ההתנדבות העירונית ורד פרץ, שהעניקו לגב’ לנדר, את הסרט וכתר גיבורת היופי של גבעת שמואל לשנת 2021 ויחד איתם עלו על הבמה נציגות גדולה של בנות מצווה מבית ספר בן גוריון שחילקו לכל הגיבורות פרחים ואף הצדיעו להן בהערכה.

לאה לנדר (בת 82) נולדה בשנת 1939 בפולין בעיירה בפלך קרשניק לאביה נפתלי צבי בן יעקב הי”ד ואמה חנה לקס לבית בורשטיין. בהיותה בת 3 חודשים, נכבשה פולין ולאה ואמה הוסתרו מעל לרפת עד אביב 1943. אביה הצטרף לפרטיזנים ביער קניה, שם נרצח יחד עם כ-136 פרטיזנים יהודיים ע”י פרטיזנים פולנים ששיתפו פעולה עם הגרמנים.

בנות מצווה מבית ספר בן גוריון

לאה נאלצה להסתתר יחד עם אמה וסבתה ביער – שם שרדה בתנאים קשים בקור ללא ביגוד או נעלים עד תום המלחמה. בשנת 1950 עלתה ארצה ונישאה לאריה בעלה שאף הוא ניצול שואה. להם 4 בנות, 14 נכדים ו-15 נינים.

בני סומך: “כבוד הוא לי להשתתף באירוע חשוב ומרגש כל כך עבור שורדות השואה, גיבורות היופי האמיתיות של ישראל ולהעניק לגיבורת היופי שלנו, לאה לנדר, תושבת גבעת שמואל, את הכתר וסרט היופי לשנת 2021. אני מאחל ללאה בריאות, אריכות ימים, נחת והמשך עשייה והשראה. כמו כן ישר כוח לרונית לב על הפקת האירוע”