Site icon מקומונט גבעת שמואל

שחקן חדש נכנס לזירה העסקית: הכירו את מודל הקוביה

 

מזה כמה שנים שבעלי עסקים חווים תסכול מהאינפלציה של ערוצי השיווק המתווספים בכל יום, שוחקים את כספי המפרסם וגורמים למסרים לטבוע בים המידע. התופעה הזו גורמת לעסק שלהם להעדר מעיני הלקוח הפוטנציאלי או להבדיל, להוצאות בלתי נתפסות. עסקים פונים לייעוץ ומגדילים את הבור בבנק לא תמיד על חשבון תפוקה משמעותית. ייעוץ עולה כסף רב ועל עולם היועצים אין רגולציה. לעיתים קרובות אנחנו שומעים בעלי עסק אומרים שלו רק היו להם השאלות הנכונות, היו יודעים לענות על רוב התשובות בעצמם ורק אז לוקחים ייעוץ לצורך הנושאים שלא נענו. כי מי מכיר את העסק טוב כמותם?

למי קראת קוביה. צילום באדיבות אביטל אריכא

בדיוק על רקע התסכול הזה צמח מודל חשיבה עסקית, פשוט מוחשי וקל לשימוש עצמי. מודל הקובייה הוא כלי חשיבה לניתוח שיווקי למוצר או שירות. המודל מהווה מפת דרכים הוליסטית, בעזרתה ניתן להבין בכל עת היכן המוצר או השירות נמצא במרחב העסקי ומהם היעדים הבאים שלו. לקוחות שהשתמשו בכלי מספרים על מהפך בחשיבה, על בניית מוצרים מצליחים בעקבותיו ועל רוגע שהוא מקנה להם בתהליך בניית מוצר חדש.  הקוביה כוללת שש פאות, בכל פאה 4 חלקים ושאלה וכל מה שנשאר לנו לעשות זה לעבוד במטריצה של שאלות. כל שאלה נפתחת לתתי-שאלות שנאספו ממקורות העוסקים בכל פני פיתוח העסק במשך שנתיים של פיתוח ועברו ליטוש ודיוק בעזרת צוות מוחות כולל סטודנטים של הקורסים. הקורסים הם למעשה שכבת העומק של המודל בהם נכנסים בכל שיעור לשאלה או שתיים ומנתחים אותה ואת התשובות המסתברות ממנה לעומק בהקשר לכל אחד מהעסקי היושבים בחדר. עבודה מאד חיונית בין אם אתה עסק מתחיל ובים אם אתה רץ שנים בתחום ורוצה להתפתח יותר.

עסק שמצליח להצליח. צילום באדיבות pixabay

“ישנם הרבה קורסים לפיתוח עסקי ושיווק” מסכמת אחת מבוגרות הקורס “אך מודל הקוביה יש רק אחד. בזכות הלמידה בעזרת המודל לא תשכח את מה שלמדת והיישום יהפוך להרבה יותר קל. המודל מארגן וממקד את תהליך העבודה לצורך שיפור השירות והמוצר שלך”.

את המודל פיתחה אביטל אריכא, יוצרת ויזמת מנהלת הלל הפקות המתמחה בהפקת תכנים מורכבים בפורמטים חווייתיים.

אריכא אינה מגדירה את עצמה כיועצת עסקית על אף שהיא מאמנת מוסמכת ומתפרנסת מהכוונה של בעלי עסקים וארגונים. “לא באתי ההוראה לעצמאים מלימודים קלאסים של מנהל עסקים כמו הרבה יועצים אחרים, אני קודם כל מגיעה עם הניסיון הרב שיש לי כבעלת עסק מאז 2002 ועל זה מתווספים מגוון לימודים אקדמים שבכל אחד מהם היו לי מרצים מהשורה הראשונה- חקר תרבויות, יעוץ ארגוני, חשיבה יצירתית, הנחיית קבוצות , אימון וגם שיווק, יחסי ציבור ודוברות. אני ממשיכה להשתלם בחומרים פרקטים יותר כגון מיתוג, כתיבה שיווקית, מכירות וכל מה שיכול לעזור לעסק לצמוח”. המטרה שלה  היא לעזור לעצמאים להיות עצמאיים באמת, להבין את התמונה המלאה של הפעולות שהם צריכים לעשות והשאלות שהם צריכים לשאול.

אריכא משתמשת ב’מודל הקוביה’ בקורסים, בסדנאות, בהרצאות שהיא מקיימת במסגרות שונות, ובאימון אישי. החלום שלה הוא שעוד מאמנים ויועצים ילמדו להשתמש בכלי ולהנחות בעזרתו בעלי עסקים. זוהי שליחות בעיניה.

את מודל הקוביה ניתן ללמוד במרכז הרב תחומי בגבעת שמואל.
1-800-23-25-24