Site icon מקומונט גבעת שמואל

שיאצו, דיקור ורפואת המזרח

כאשר שמעתי את המושג שיאצו בפעם הראשונה בשיחה עם החברות, אני חייבת להודות כי זה נשמע לי כשם של כלב ננסי. אבל בסופו של דבר לא יכולתי להיות אדישה אל מול החוויות של חברותי אשר עברו טיפולי שיאצו ודיקור סיני בהריון. על דיקור סיני בוודא שמעתי, וגם ידוע לי שרופאים רבים ממליצים על זה. אבל בכל הנוגע לשיאצו, אני חייבת להודות שאצלי הוא נשאר מתחת לרדאר. אז לבסוף החלטתי לבדוק מה זה בדיוק שיאצו.

החברות המליצו על שיאצו בתור שיטה להתמודדות עם מתח וחרדה והחלטתי לתת לזה סיכוי. בעיני זה נראה כמו לא יותר מסוג של עיסוי אבל בהחלט נראה שזה דבר שעשוי לעזור. כאשר הגעתי אל מרכז הטיפולים זכיתי להסבר על שיטת הטיפול.

מה זה שיאצו

שיטת הטיפול מגיעה אלינו מיפן והיא מבוססת על פרקטיקות המקובלות ברפואה הסינית המסורתית. גישה טיפולית זו מסתכלת על המחלות בצורה קצת אחרת ממה שאנו רגילים ברפואה המערבית. המטפל הסביר על ערוצי האנרגיה של הגוף וכיצד הם מושפעים מפעילות האיברים הפנימיים. הוא הסביר על החסימה האנרגטית וכיצד היא משפיעה על סימפטומים שונים בגוף, ואת אלו אני בהחלט מכירה.

טיפול שיאצו. צילום: pexels

השפה של אנרגיות ומרידיאנים היא לא בדיוק השפה השגורה בפי, אך אני מכירה את מצבי החרדה, האדרנלין וטונוס השרירים המוגבר. המטפל הסביר לי כי טיפול השיאצו יסייע לגוף ולנשימה להירגע בעקבות הפרשת אנדרופינים וסרוטונין. כל זה התבצע באמצעות שיחה המקדימה לטיפול – כך בשיאצו מבצעים את האבחון וההתאמה האישית של הטיפול.

הטיפול עצמו התבסס על טכניקות של לחיצות ומתיחות המשלבות אגודלים, מרפקים ואפילו ברכיים ברגעים מסוימים. בחיי עברתי לא מעט פרוצדורות לא נעימות, מתוך תקווה להרגיש טוב לאחר הטיפול. במקרה הזה יכולתי להרגיש רגועה ונינוחה כבר במהלך הטיפול. בסך הכל זה היה די נעים והטיפול השיג את מטרתו. לאחר הטיפול הרגשתי שהשרירים שלי פחות מתוחים, שאני פחות עייפה כאשר אני מתעוררת בבוקר ובאופן כללי אני יותר רגועה.

ומה לגבי דיקור

נראה שהדיקור הסיני זוכה לתודעה גדולה יותר בציבור ורבות מחברותי נעזרו בדיקור סיני על מנת להקל על תקופת ההיריון. את תסמיני ההיריון שלי כבר עברתי לפני שנים, הארד קור וללא שום דיקור סיני. חבל שלא נפתחתי לנושא כבר אז… כנראה שבימים ההם הייתה פחות מודעות לרפואת המזרח וגישת הטיפול המיוחדת.

דיקור סיני. צילום: pexels

כל מי שעברה היריון מכירה את כאבי הגב, הפרעות השינה, שינוי מצב הרוח, הבחילות וההקאות. מסתבר שדיקור סיני בהיריון יכול לסייע מאוד במצבים אלו. כאשר היתרון המרכזי של דיקור סיני הוא שאין לו תופעות לוואי. בתקופת ההיריון איננו רוצות להכניס לגופינו תרופות מיותרות אשר יכולות להשפיע על התפתחות התינוק ואף לסכן אותו. לכן שיטה זו בהחלט יכולה לתת לנו פתרון מעשי ויעיל.