Site icon מקומונט גבעת שמואל

שיטות ליישור שיניים בכל גיל

השיניים שלכם הן הדבר הראשון שרואים בכם. מראה השיניים אומר עליכם הרבה ומעיד עד כמה היגיינת הפה ובריאות השיניים חשובות לכם.

כולנו חולמים על שיניים יפות ובוהקות ועל חיוכים רחבים, נוצצים וגאים, אך לא כולנו יכולים לעשות זאת. אנשים רבים בכל הגילים סובלים משיניים עקומות, מרווחים משמעותיים בין השיניים ומבעיות שונות במנשך. אף שבעבר טיפולים אורתודונטיים לא היו נגישים לכולם, היום הם כבר נחלת הכלל. מטופלים רבים בכל גיל נהנים משיטות מתקדמות ליישור שיניים ומתהליכים טיפוליים נוחים וקלים. תחום האורתודונטיה מציע אפשרויות טיפוליות רבות לכולם כך שאף פעם לא מאוחר להגיע למרפאת האורתודונט, לקבל ייעוץ וליישר את השיניים.

טיפול אורתודונטי הוא הרבה יותר משיפור קוסמטי של מראה השיניים. שיניים עקומות אינן פוגעות רק בחיוך שלכם, הן יכולות גם להזיק לבריאותכם. מנשך עקום או לא תקין עלול להקשות עליכם בזמן ניקוי השיניים, למנוע גישה למקומות אחוריים או נסתרים ולגרום להתפתחות עששת. הוא יכול לפגום בפעולת הלסתות, לפגוע ביכולת שלכם ללעוס מזון כראוי ולהזיק בכך לתהליך העיכול. אם אתם סובלים משיניים עקומות, כדאי שתגיעו למרפאת האורתודונט בהקדם האפשרי ותתחילו לטפל בהן. אז למה חשוב ליישר שיניים בגיל מבוגר ואילו שיטות טיפול אפשריות? הינה כל מה שאתם צריכים לדעת.

למה חשוב ליישר שיניים בגיל מבוגר?

יישור שיניים בגיל מבוגר אינו שונה מיישור שיניים בילדים. מחקרים מלמדים שאחד מתוך שלושה מטופלים באורתודונטיה הם דווקא אנשים מבוגרים. בכל הנוגע לטיפול אורתודונטי, ההבדל העיקרי בין מטופלים צעירים ובין מטופלים מבוגרים הוא שלמבוגרים יש צפיפות עצם גדולה יותר, וקשה יותר להניע את השיניים ממקומן. נוסף על כך, למטופלים מבוגרים יש בעיות שיניים מורכבות יותר מאשר לילדים. הם עלולים לסבול משיניים חסרות, מפערים בין השיניים, מנסיגת חניכיים וממחלות חניכיים אחרות. התהליך הטיפולי במבוגרים יכול להיארך זמן רב יותר, ובדיוק מהסיבה הזאת שיטה ליישור שיניים למבוגרים ללא גשר ובלתי נראה היא השיטה הטיפולית המועדפת על מטופלים ואורתודונטים כאחד.   

כמה זמן אורך התהליך הטיפולי במבוגרים?

לכל מטופל מוצעת תוכנית טיפולית מתאימה וייחודית. האורתודונט יעבוד עם רופא השיניים שלכם בשיתוף פעולה מלא כדי להתאים לכם טיפול מיטבי. הזמן הממוצע ליישור שיניים במבוגרים הוא 22 חודשים. עם זאת פרק הזמן הזה עשוי להשתנות לפי הפתולוגיה של השיניים שלכם.  

שיטות ליישור שיניים

השיטה המסורתית ליישור שיניים היא יישור בסמכי מתכת, והיא יעילה במיוחד במצבים מורכבים. סמכי המתכת מוצעים במיוחד לילדים ולבני נוער אך גם למבוגרים עם בעיות שיניים חריגות; סמכים לינגואלים הם סמכי מתכת המודבקים בצידן האחורי של השיניים וכמעט אינם נראים. טיפול בסמכים לינגואלים מוצע למטופלים מבוגרים שזקוקים לטיפול אורתודונטי אינטנסיבי אך רוצים ליהנות מתהליך דיסקרטי וממראה אסתטי; סמכים מחרסינה מאפשרים גם הם טיפול דיסקרטי ומראה אסתטי. צבעם הלבן מתמזג עם צבען הטבעי של השיניים, ולכן הם מבוקשים גם בקרב מטופלים מבוגרים וגם בקרב ילדים; פלטת אינוויזליין היא פלטה העשויה חומר פלסטי שקוף, ואפשר לשלוף אותה מהפה בקלות בעת האכילה או הצחצוח. הפלטה שקופה לחלוטין וכמעט אינה נראית למתבונן מהצד. המטופל יכול להמשיך בחייו כרגיל וליהנות מתהליך איכותי של יישור שיניים לאורך זמן. 

מתלבטים באיזו שיטה ליישור שיניים לבחור? דברו עם האורתודונט שלכם ובחרו יחד איתו את הטיפול הטוב ביותר בשבילכם. החיוך שלכם שווה את זה.