Site icon מקומונט גבעת שמואל

שיפוצים ותיקוני חשמל בבית

קבלן עבודות חשמל

 לבני שמעיה ולחברו מזה שנים רבות אהרון בן שמעון ישנו עסק משותף לייצור רהיטי עץ. כבר יותר מעשרים וחמש שנים שהם עובדים מאותו מרתף תת קרקעי קטן שנמצא בביתו של בני ומייצרים עבודות אמנות של ממש. ספות עץ עם עיטורים בסגנון רנסאנס, פסנתרים מעוטרים, שולחנות אוכל, כסאות למטבח, ארונות מטבח, עריסות ולולי שינה לתינוקות, מיטות, דלתות עץ – הכל מעשי ידי אמנים, בהזמנה מיוחדת, עם שירות אדיב ובהמון כישרון ואהבה שניתן לראות אותו בכל גילוף ובכל סלסול אמנותי.

לאחרונה החל בני להתלונן על ראייתו הירודה וילדיו שלו ושל אשתו בת חן שמעיה על הרעש הרב העולה מכיוון המרתף, גם כשהדלת הכבדה הסוגרת אותו סגורה. הרעש הזה מציק להם מאוד, ולא מדובר רק בפינוק. ילדיהם לומדים לבגרויות ובני הבית יודעים שעליהם ללמוד ולהשקיע כי זו ההזדמנות היחידה שלהם בחיים – משפחת שמעיה היא לא משפחה של אקסטרנים! אצלם לומדים! וכאשר אחד הבנים ברגע של כעס ומרמור התלונן שזה “נשמע כאילו כל הזמן יש ,תיקוני חשמל בבית”, חשבו לעצמם בת חן ובני למה באמת שלא יעשו שיפוצים ותיקוני חשמל בבית ויפתרו את הבעיה אחת ולתמיד (או לפחות עד לפעם הבאה שבה יעשו תיקונים בבית). החליטו בני ומשפחתו ביחד עם אהרון לשפץ את הבית ולבצע עבודות חשמל וגם את קומת המרתף שבה הם עובדים.

בכל מקום היו דרישות שונות, אך קומת המרתף דרשה את מירב תשומת הלב באותם שיפוצים בבית שתכננו. משום שמדובר בקומת מרתף תת קרקעית כמות האור הקיימת היא מועטה היה צורך להוסיף נקודות חשמל ולהחליף את לוח החשמל. הדבר אמנם לא הפריע להם עד כה, ומשחקי האור והצל שסיפקו להם האווירה החשוכה מעט דווקא סייעו להם כאשר רצו ליצור פיתולים סגנוניים מיוחדים ביצירות הנגרות שלהם, אך הדבר כפי שניתן היה לשים לב פגע בראייתם. בני ואהרון כבר אינם צעירים כפי שהיו כשהתחילו לעבוד שם. הם גם אינם יכולים להרשות לעצמם לעבור למקום אחר מבחינה כלכלית. לכן הוחלט לשפר את גופי התאורה ואת נקודות החשמל בקומת המרתף וכן לצפות את הקירות בחומר המבודד רעשים. באותה הזדמנות הוחלט שאם כבר עושים שיפוצים ותיקוני חשמל בבית, יסדרו גם את האמבטיות שלהם ושל הילדים, את חדר העבודה של בת חן ששם היא עובדת עם הלקוחות של אהרון ובני ואולי אפילו את המטבח.

שלושתם, בני, אהרון ובת חן, פנו ביחד לפי המלצה לקבלן עבודות חשמל המתמחה בתחום שיפוצים ותיקוני החשמל בבית ולמהנדס המתמחה גם הוא בתחום של שיפוצים בבית וביקשו שיבדקו את השטח.

איך הגיעו אליהם?

מהנדס חשמל חייב להיות בעל אישורים מתאימים, הן תעודות המעידות על השכלתו ועל התמחותו, הן אישורים ממשרד לאיכות הסביבה המעידות כי הוא מאושר לעבוד לפי תקן בכל הנוגע לבידוד רעשים ונזקים סביבתיים. את הקבלן החשמל מצאו לפי המלצות מחברים, לאחר שישבו עם הקבלן ועם המהנדס החשמל והסבירו להם מה הם בדיוק רוצים לעשות, הסבירו מה הוא התקציב שלהם וממה הוא מורכב וביררו אם אותו קבלן ומהנדס מתאימים להם מבחינות אלה, החלו לעבוד איתם.