Site icon מקומונט גבעת שמואל

שיפור אחוז המרה באמצעות UX

המטרה של בניית אתרים עבור כל חברה עסקית היא בסופו של דבר להגדיל את כמות הלקוחות שלה. אתר האינטרנט משמש ככלי שיווקי לכל דבר, הכולל מידע רלוונטי על העסק וגם אמירה שיווקית שנועדה למשוך לקוחות.

זהי הסיבה שתחום השיווק הדיגיטלי כל כך התפתח בשנים האחרונות. תחום השיווק הדיגיטלי כולל פעולות של קידום אורגני וממומן, וגם עבודה אינטנסיבית על שיפור אתר האינטרנט עצמו. המטרה של קידום אתרים היא לשפר את החשיפה של האתר והעסק לקהלים רבים ככל האפשר, ואילו עבודת האופטימיזציה שנעשית באתר מיועדת גם לשפר את יכולת המכירה בפועל של העסק.

צילום: rawpixel

הדבר רלוונטי לא רק לאתרים שמוכרים בהם מוצרים אונליין, אלא לכל אתר שמייצג חברה עסקית.

מהו אחוז המרה

אנשי שיווק דיגיטלי בחברות בניית אתרים או חברת UI יודעים שהמרה היא כל פעולה מוגדרת מראש שבעל האתר רוצה שהגולשים יבצעו באתר שלו. המרה, לצורך העניין, יכולה להיות השארת פרטי קשר בטופס באתר, הרשמה לניוזלטר או קנייה ממשית של מוצר באתר.

אחוז ההמרה הוא היחס בין כמות המבקרים באתר לבין כמות הגולשים שביצעו את הפעולה שאותה הגדירו כמטרת המרה.

כלומר, אם ביקרו בחודש מסוים 100 אנשים בדף הבית של האתר, והמרה הוגדרה כמילוי פרטים בטופס צור קשר – אם חמישה אנשים השאירו פרטים, אחוז ההמרה באותו חודש היה 5%.

את אחוז ההמרה מודדים בפרק זמן מסוים. ניתן למדוד אותו ברמה יומית, שבועית, חודשית או שנתית. אנשי שיווק דיגיטליים שונים יכולים לבחור באיזה פרק זמן נמדד אחוז ההמרה.

איך משתמשים ב-UX לשיפור יחס ההמרה

UX הוא ביטוי שמשמעותו חוויית משתמש. כלומר, החוויה שאותה עובר הגולש באתר מבחינת קלות השימוש, נוחות הניווט, איכות התוכן והסידור שלו באתר וכו’.

חוויית משתמש ניתן לשפר על ידי אמצעים רבים. אחת מהדרכים החשובות ביותר לשפר את אחוז ההמרה באתר בעזרת UX היא להבהיר לגולש מה מצופה ממנו לעשות באתר.

המטרה: יותר נוח, יותר גולשים, יותר קונים. צילום: Pixabay

כלומר, אם המרה מוגדרת כמילוי פרטי “צור קשר”, הטופס צריך להיות מובלט מאוד מבחינה גרפית ומבחינת המיקום שלו באתר. לדוגמה, הוא יכול להופיע בראש הדף או בצד – עם חיצים המופנים לעברו או עם מסגור בולט במיוחד. ניתן גם לשלב בתכנים באתר טקסטים בולטים הקוראים לפעולה של מילוי הטופס על ידי הגולש.

השפעות אלו על חוויית המשתמש יכולות להיות גם עדינות יותר ומרומזות יותר, אך הן עדיין צריכות לגרום לגולש להבין ולהשתכנע שהוא רוצה לבצע את פעלת ההמרה.

לשם כך חוויית המשתמש הכללית באתר צריכה להיות גם טובה ואיכותית. לא מספיק לכוון את הגולש למטרת ההמרה, אלא גם לספק לו אתר מעוצב היטב ונוח לשימוש. כך הגולש יבלה זמן רב יותר באתר וגדל הסיכוי שהוא ירצה למלא טופס או לרכוש את אחד השירותים או המוצרים באתר.

לסיכום

השקעה בעיצוב מצוין של האתר ובתוכן איכותי מקורי ומשכנע יכולה להשפיע על מידת ההצלחה העסקית של האתר. הצלחה זו ניתן למדוד על ידי מדידת אחוז ההמרה באתר. אמצעים כמו הבלטה של תכנים מסוימים ושיפור נראות האתר יכולה להוביל לזמן שהייה גבוה יותר באתר ולהצלחה בשיפור יחס ההמרה.

שיפור יחס ההמרה צריך להיות המטרה העיקרית של פעולות האופטימיזציה של האתר וחשוב מאוד למדוד את היחס באופן קבוע, להעמיד יעדים ברורים ולבצע ניתוח מתמיד של התוצאות. רק בעזרת מעקב וניתוח ניתן לשפר את יחס ההמרה באתר ובכך לשפר את האפקטיביות שלו.