Site icon מקומונט גבעת שמואל

שלושה דברים שכל מי ששוכר רכב בחו”ל צריך לדעת

במהלך חופשה בחו”ל, לפעמים רכב שכור ממש עושה את ההבדל בין חופשה נחמדה – לחופשה ממש מושלמת. השכרת רכב בחו”ל מאפשרת הרבה חופש בחירה, גמישות ויעילות בהגעה ממקום למקום – ולא רק זה. עוד, רכב שכור בחו”ל יאפשר לכם להגיע למקומות פחות מתויירים או לאלה שנמצאים במרחק מה ממרכזי התיירות; תוכלו לבחור במלון (או דירת Airbnb) באזורים מרוחקים ואף לחסוך בעלויות הלינה שלכם. מי שנהנה לנהוג, עשוי לגלות כי השכרת רחב בחו”ל היא בדיוק מה שמאפשר לחוות כל מקום שתגיעו אליו – באופן בלתי אמצעי, חופשי ממגבלות ועל פי החשק והזמן שלכם בלבד.

ניתן לשכור רכב בחו”ל דרך חברות שונות, וכל מי שכבר עשה זאת יודע שלמרות שמדובר בהליך פשוט לכאורה – פעמים רבות מלווה אותנו תחושות אי וודאות עד קבלת הרכב (ולפעמים גם אחר כך), ומנקרות שאלות כמו –
איך יודעים היכן לאסוף את הרכב ולאן להחזיר אותו? האם כרטיס האשראי שתשתמשו בו חייב להיות בין לאומי, והאם הוא חייב להיות על שם הנהג ברכב? האם הרכב נמסר ומוחזר כשמיכל הדלק שלו מלא? ואיך תוכלו להיות בטוחים שלא תחויבו בגין שריטות או פגיעות ברכב שכבר היו שם כשלקחתם אותו?

כדאי לדעת שישנם דברים שרק בעלי ניסיון לומדים להכיר. אספנו עבורכם שלושה דברים הנוגעים להשכרת רכב בחו”ל , שייתכן ואינכם מודעים אליהם:

כמה זה באמת עולה לכם?
לפעמים ההחלטה האם לשכור רכב היא עניין של איזון בין עלות לתועלת. אל מול שימוש בתחבורה ציבורית, הנוחות שמעניק לנו רכב שכור כרוכה בהוצאה נוספת. כדי שנדע אם שווה לנו לשלם את ההפרש, חשוב שנעריך נכונה את גובה ההוצאה על רכב שכור. חשוב לדעת כי מעבר לדמי השכירות היומיים, ישנן הוצאות נוספות.

בראש ובראשונה צריך להוסיף למחיר השכירות את עלות הדלק. ההוצאה על דלק תלויה בצריכת הדלק של דגם הרכב שנשכור, וסך כל המרחק שאנו מתכננים לעבור.

צילום: pixabay

מלבד תדלוק, נצטרך פעמים רבות לשלם גם עבור חניה. חשוב לדעת אם במקומות בהם נבקר יש חניה בחינם או שנצטרך להחנות בחניונים בתשלום. אם מסתבר שנצטרך לשלם עבור חניה, חשוב לדעת מראש באיזה סכום מדובר. אל תטעו לחשוב שחניה בכל מקרה לא תעלה הרבה – ישנם מקומות בהם תשלמו עשרות שקלים לשעה עבור חניה קצרת טווח.

עלות נוספת שיש נטיה לא להתחשב בה היא תשלום עבור כבישי אגרה. חשוב לדעת אם תיסעו בכבישים כאלה ולברר כמה זה יעלה לכם? איך משלמים? האם משתלם לרכוש מנוי? וכדומה.

בכל הקשור לכבישי אגרה, חשוב לדעת שאם תעשו בהם שימוש ולא תקפידו לשלם כראוי (למשל תעברו בנתיב לבעלי מנוי בלבד) יגיע חיוב לחברת ההשכרה אשר תעביר אותו אליכם בתוספת ריבית ודמי טיפול.

בחרו רכב נוח ובטוח
מומלץ להתייחס להשכרת רכב בחו”ל באופן ענייני
. חשוב לא להתפתות לבחור דגם שאינו באמת מתאים לנו רק בגלל שהוא “מפואר” או “ספורטיבי”. קחו בחשבון שרכב גדול הוא בדרך כלל גם מאתגר יותר לתמרון, צורך יותר דלק וקשה יותר למצוא לו חניה. רכב מפואר מושך תשומת לב ולכן גדל הסיכוי שייפרץ או ייגנב. בחרו רכב שיהיה לכם נוח לנהוג בו והוא מתאים לכם במידותיו. לרכב קטן יתרון בולט בנסיעות בתוך העיר, על כביש מהיר רצוי רכב קצת יותר גדול ובעל נוכחות.

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא מזג האוויר. אם תצטרכו לנהוג בתנאים שאינכם מורגלים בהם, באזור מושלג למשל, וודאו שהרכב השכור שלכם יאפשר לכם לעשות זאת בביטחה.

אל תשאירו מקום להפתעות לא נעימות

לאחר ששקלתם את הבעד והנגד, הערכתם נכון את העלויות ובחרתם את דגם הרכב המתאים לכם ביותר נשאר רק לוודא שהליך השכרת רכב בחו”ל אכן יסתיים עם החזרת הרכב.

חשוב לדעת שחברת השכרת הרכב תבדוק את הרכב שהחזרתם, והיא רשאית לתבוע מכם פיצוי על נזק שנגרם לרכב בזמן שהיה ברשותכם. לכן, במעמד החזרת הרכב וודאו מול נציג החברה שאין להם טענות. אם אתם מחזירים את הרכב עצמאית, משאירים את המפתח בתיבה וללא שהרכב נבדק על ידי נציג, צלמו את הרכב מבחוץ ומבפנים. הפתעות לא נעימות נוספות כתוצאה מהשכרת רכב בחו”ל הם דו”חות תנועה שמגיעים בדואר חודשים רבים לאחר החזרת הרכב. כשאתם נוהגים בחו”ל, הקפידו לא לחרוג מן המהירות המותרת ולא לבצע עבירות תעבורה. במדינות רבות פועל מערך מצלמות דרכים, דו”ח ממצלמה כזו שישלח לחברת ההשכרה יועבר אליכם כשהסכום לתשלום מתנפח בגלל הפרשי ריבית ודמי טיפול.