Site icon מקומונט גבעת שמואל

שלילה על נהיגה בשכרות

סעיף 39א לפקודת התעבורה קובע כי אדם אשר יורשע בעבירת נהיגה בשכרות, צפוי לפסילת מינימום של שנתיים. ואם הוא כבר הורשע על עבירה זו בשנה שקדמה לאותה עבירה, הוא יקבל פסילה שלא תפחת מארבע שנים. ניתן ללמוד מכך כי נהג אשר יורשע בעבירת שכרות צפוי לקבל את עונש המינימום על עבירה זו כאשר יש גם עונשים נלווים כגון: עונש מאסר על תנאי, עונש מאסר על פועל או קנס כספי.

האם יש דרך לצאת מזה?

במידה והנהג כופר בבית המשפט בעבירה של נהיגה בשכרות, אז התיק שלו עובר לשלב ניהול הוכחות. כמו כן, לא פעם עורך הדין מצליח להגיע להסדר טיעון מקל לנהג. אם הנהג כופר במיוחס לו, חשוב מאוד שהוא יבחר בעורך דין מקצועי ומנוסה אשר ידע כיצד לנהל את התיק שלו. עורך הדין צריך ללמוד את הפעולות שבוצעו בשטח על ידי השוטרים וכן עליו לבדוק אם הכל נעשה כשורה בהתאם להנחיות אשר נקבעו בפסיקה, בהוראות היצרן של הינשוף וגם בנהלים של המשטרה אשר מכתיבים לשוטרים כיצד לתפעל את המכשיר בכדי לבדוק את האדם שהם עצרו. כך לדוגמא: על פי ההוראות כל שוטר נדרש לכייל את המכשיר בתחילת המשמרת ובסוף המשמרת. לא פעם יש ראיות אשר דורשות הפעלת הליכים מתקדמים של בקשה לגילוי חומר שאיננו חומר חקירה.

אם מדובר על הסדר טיעון, במצב הזה עורך הדין יצלם את התיק בתביעות המשטרתיות ויעבור בצורה היסודית והמדוקדקת ביותר על כל הפרטים בו במטרה למצוא בו כשלים בראיות. כלומר, גם בשלב הסדר הטיעון עורך הדין צריך להתכונן היטב כפי שהוא יתכונן לקראת משפט וזאת בכדי שהוא יגיע להסדר הטיעון המקל ביותר על הנהג. שלילה על נהיגה בשכרות יכולה להיות קצרה או ארוכה יותר, היא גם יכולה להיות לצמיתות.

הכי נכון זה לעצור לפני שנוהגים תחת השפעת אלכוהול. צילום: pexels

שלילה על נהיגה בשכרות

מלבד הענישה הקבועה בחוק העוסק בנהיגה בשכרות, בעבירה של נהיגה בשכרות ראשי קצין משטרה לפסול את הרישיון של הנהג פסילה מנהלית ל30 ימים ואף להחרים את הרכב שלו. שלילה על נהיגה בשכרות שמתבצעת על ידי שוטר, גם היא יכולה להתבטל על ידי סיוע מעורך דין תעבורה שיכול לבחון את המקרה ולוודא כי הכל התנהל בו כשורה. במידה והמקרה לא יתנהל כשורה הרי שניתן לפסול את השלילה שהנהג קיבל מהשוטר.

לא פעם, נהג ותיק שנתפס נוהג שיכור ולא בפעם הראשונה, ישלח למכון הרפואי לבטיחות בדרכים. במכון תבוצע לו בדיקת כשירות רפואיות לנהיגה על ידי צוות המכון ותתקבל החלטה האם הוא כשיר לנהיגה או לאו. בהתאם למסקנות שיתקבלו לאחר הבדיקה, משרד הרישוי יחליט האם לשלול את רישיונו של האדם לצמיתות או לכמה חודשים.

אין ספק שהדבר החשוב ביותר שיש לעשות אם נתפסת נוהגים בשכרות ויש חשש כי תקבלו שלילה על נהיגה בשכרות הוא לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום. עורך דין תעבורה מקצועי יוכל לסייע לכם בתהליך המשפט לקבל את העונש המינימלי, להגיע לעסקת טיעון מקלה עליכם, לייצג אתכם במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ולעשות את כל מה שניתן על מנת למנוע קבלת שלילה על נהיגה בשכרות.

 

מאמר זה נכתב על ידי ניר שלום, לעורך דין ניר שלום יש ניסיון של למעלה מעשור בתביעות תעבורה, דיני תעבורה ובנוסף תעודת חוקר תאונות דרכים מה שמביא להכרעות רבות אל מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר עוד היום 077-9976882