Site icon מקומונט גבעת שמואל

שמאי מקרקעין – מה תפקידו ומה הוא עושה?

במידה ואתם נמצאים בפני עסקת נדלן, בין אם אתם נמצאים בצד המוכר ובין אם אתם נמנים על הקונים של הנכס, הרי שאתם יודעים כי עליכם לגייס שורה של אנשי מקצוע. עורך דין יהיה מי שיעזור לכם לערוך את ההסכם לאחר המשא ומתן בעוד שמאי מקרקעין נותן שירות משלים לעורך הדין ועוזר לשני הצדדים להבין מה ערכו של הנכס. תפקידו של השמאי חיוני להצלחת העסקה ויש לשמאי את הסמכות להגיש מסמכים חתומים לבית המשפט במידה ויש מחלוקת משפטית בעניין כזה או אחר. במאמר הבא נסקור את פועלו של השמאי ונעזור לכם לבחור באיש המקצוע המתאים לצרכים שלכם.

צילום: Freepik

באילו מקרים שמאי מקרקעין יכול לסייע

קיימת תמיד אפשרות לערוך עסקאות נדלן ללא סיוע של בעל מקצוע. אבל פעמים רבות לא כדאי לעשות זאת. ראשית, משום שאם תהיה מחלוקת משפטית, תוכלו להיעזר באיש המקצוע בו בחרתם כדי להציג בפני השופט את הטענה שלכם בצורה משכנעת. שנית, משום שאנשי מקצוע מנוסים, יעשו את המוטל עליהם כדי להבטיח כי העסקה עליה תחתמו היא עסקה שווה באמת. בסופו של יום, עסקת נדלן היא לא משהו אותו אנחנו עורכים בכל יום ותמיד טוב לעבור את התהליך לפי כללי הספר. שמאי מקרקעין בתל אביב נחוץ במקרים הבאים:

  1. שמאי יודע לקבוע מה ערך הנכס: אנחנו עוד נדבר בהרחבה על הפרמטרים על פיהם נקבע ערכו של נכס כזה או אחר. אנחנו כן נגיד כי לא מספיק להסתכל באתרים כמו ‘יד 2’ או ‘מדלן’ כדי לקבל תמונת מצב אמיתית בנוגע לשוויו של הנכס. בין אם אתם מעמידים את הנכס למכירה ובין אם אתם מעוניינים לרכוש דירה חדשה, כדאי להבין מהשמאי האם הצעת המחיר העומדת על הפרק רלוונטית.
  2. שמאי יכול להפחית או לבטל מס שבח: מס שבח הוא מס אותו משלמים לרשות המוניציפלית במידה וערך הדירה עלה לאורך השנים בעת המכירה. הסיבה לכך נעוצה בכך שהרשות המוניציפלית אמונה על עבודות אשר העלו את ערך הנכס בשכונה מסוימת וכן הלאה. אבל, במידה והלקוח ביצע שיפוץ בנכס, שמאי יכול לאמוד את ערכו של השיפוץ ולקבוע האם ערך הנכס עלה כתוצאה מהשיפוץ ואם כן באיזו מידה. מה שבפועל יכול להפחית ממס השבח אותו תדרשו לשלם על פי חוק.
  3. שמאי ידע לקבוע האם כדאי לחתום על תמ”א 38: בכל רחבי הארץ מגיעים קבלנים עם מיזמים להתחדשות עירונית. הקבלן מעניק לדיירים שיפוץ בחינם למעשה ובונה יחידות דיור חדשות באותו הבניין, מה שאמור לחסות על ההשקעה. אם אתם רוצים להבטיח כי אתם חותמים על עסקה שווה, כדאי להביא שמאי מקרקעין בתל אביב כדי לבחון את החוזה בעין מקצועית.

מאיפה השמאי אוסף את המידע הדרוש לו

שמאי מקרקעין בתל אביב מגיע לדיון עם יתרון ברור. ראשית, אנחנו מדברים על בעל מקצוע וותיק, אשר ראה עסקה אחת או שתיים בחייו. שנית, מדובר על מי שיש לו גישה למאגרי מידע רבים יותר. שמאי מקרקעין בתל אביב לצורך העניין ירצה לדעת האם העירייה מתכננת פרויקט חדש לשיפור פני השכונה בה נמצא הנכס, השמאי יבדוק את השיפוץ שנערך בנכס וינסה להבין האם הוא אכן העלה את שווי הדירה בפועל וכן הלאה. משתנים רבים יכולים להשפיע על ערך הנכס בסופו של דבר. המיקום שלו, המצב של התשתיות וכן הלאה. שמאי מקרקעין בתל אביב יודע להסתכל על התמונה הרחבה ולהשמיע את חוות דעתו המקצועית בסופו של דבר.

עכשיו הזמן לשכור אשת מקצוע מעולה

המשרד של ‘אורית ונונו שמאות מקרקעין’ פועל במרכז הארץ ומעניק שירות מקצועי לבעלי עסקים ואנשים פרטיים. זה הזמן להשקיע כדי לחתום על עסקה נכונה וטובה עבורכם.