Site icon מקומונט גבעת שמואל

שנה חדשה ב”סביונים”

ראש העירייה זמיר בן ארי: "אתם אלה שהנחתם את היסודות לעיר הזאת ולמדינה ועל כך כולנו אומרים לכם תודה. העירייה רואה חשיבות רבה בעידוד הפעילות של הגמלאים בעיר. אנו רואים בגמלאים 'אוצר טבעי', כוח אדם מנוסה, בעל יכולת יצירה והשתתפות בקהילה ובעל מוטיבציה לתרום לחברה ולמדינה. אני בטוח כי תיקחו חלק פעיל בתוכנית העשירה שהוכנה עבורכם על ידי מדור מבוגרים של העירייה הרצאות, חוגים טיולים ועוד".

עוד הוסיף בן ארי: "ישנם פרויקטים רבים שנמצאים בתנופת פיתוח. פרויקטים האלה תורמים לרווחתכם ולרווחת העיר כולה. כך למשל מרכז הנופש והספורט בו יש 4 בריכות שחיה וכמובן הולמס פלייס לפעילות ספורט. מרכז אריאל שרון לתרבות ואומנות בו יש עשרות חדרים לפעילויות לילדים,לנוער וכמובן גם למבוגרים ותוכלו לקיים בו בעתיד חלק מהפעילויות שלכם. אני מאחל לכולנו שנה של אושר בריאות ומחזק את ידי כל העוסקים במלאכה למען בני הגיל השלשי. יישר כח ושנה טובה".

מנהלת מדור מבוגרים, שוש יהב סקרה את הפעילות העשירה שתוכננה עבור הגמלאים לאורך כל השנה, פעילות המתוקצבת על ידי העירייה, וציינה כי קיימת הענות חיובית לתוכנית הפעילות החדשה וחברים וותיקים וחדשים מצטרפים לחוגים לפעילויות השונות: התעמלות, יוגה, ריקודי עם, קרמיקה, אומנויות. המכללה למבוגרים אשר במסגרתה ניתנים שיעורים והשתלמויות הכוללות בין השאר: היסטוריה, מחשבת ישראל, ספרות וגיאוגרפיה, ניבים ופתגמים ביהדות, חוג ברידג' וכמובן טיולים וימי כיף. "אנחנו עם הפנים לשנה החדשה, ואני שמחה כי כל שנה מצטרפים לשורותינו חברים חדשים".

הגב' יהב בישרה לחברים כי השנה אחד החידושים הוא "מעגלי נשים" שנועד גם לקבוצת נשים צעירות יותר.

מ"מ ראש המועצה, אברהם גולדברג: "ברצוני לאחל לכם שתזכו לעוד שנים טובות. שנים של בריאות, אחדות, שלום ושקט, ושנזכה רק לשמחות. שימלא הקב"ה כל משאלותיכם".

יו"ר העמותה למען הקשיש, ישראל שייננגרט: "אנו הגמלאים, אנחנו הכוח המוביל. על פי נתוני משרד הפנים אנחנו מהווים 11% מכלל התושבים".

חברת מועדון סביונים, הגב' שרה סימנטוב, הצטרפה לברכות: "חודש אלול הוא חודש הסליחות. שנדע להגיד סליחה איש לחברו" וקראה לחברים שיר "לאכול צהריים עם אלוהים" על מהות המחווה והנתינה כמו חיוך או לטיפה שעושים את החיים לנעימים וטובים יותר.

העירייה מציעה פעילויות רבות במסגרת המועדונים "סביונים" ו"אביבים", שמהווים מרכז תרבות וחברה ומשמשים כבית שני לגימלאים. במועדונים מתקיימות הרצאות, חוגים לאומנויות, פעילות בוקר וחוגים רבים, ועוד. לפני כ-7 שנים נחנכה מכללה למבוגרים, המופעלת בשיתוף עם ה"עמותה למען הקשיש".