Site icon מקומונט גבעת שמואל

שנה טובה: מועצת העיר החליטה שלא להעלות את הארנונה בשנת 2019

בצעד חריג לרשויות מקומיות, החליטה מועצת העיר בישיבתה האחרונה לפנות למשרד הפנים לקבלת אישור שלא לעדכן את שיעור הארנונה בשנת 2019 ולהשאירו בתעריף הנוכחי. יצוין כי העלאה זו נעשית באופן אוטומטי בכל שנה ע”י משרד הפנים וזקוקה לאישור המשרד. ראש העיר יוסי ברודני: “נשאף שגם בשנים הבאות הארנונה לא תשתנה”.

על פי תקנות משרד הפנים, מדי שנה מעודכנת הארנונה בשיעור אוטומטי שנקבע על ידי משרד הפנים ועומד השנה על 0.32 אחוז. השנה, החליטו חברי מועצת העיר בישיבתם האחרונה, בה אישרו גם את תקציב עיריית גבעת שמואל לשנת 2019, כי בבקשה מיוחדת למשרד הפנים על מנת שלא להחיל את העלייה האוטומטית על תושבי גבעת שמואל.

בשל סמיכות ההחלטה למועד תחילת השנה האזרחית, יודגש כי בחודש ינואר הקרוב (ינואר 2019) תעודכן הארנונה, כאשר במידה ותאושר הבקשה, יוחזר התשלום רטרואקטיבית.

ישיבת מועצת העיר. צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל

ראש העיר יוסי ברודני: “תכנית ההתייעלות שאנו מובילים בנחישות לאורך כל השנים האחרונות מוכיחה את עצמה. כבר שנים שאנו לא מעלים את הארנונה מעבר לעדכון השיעור האוטומטי של משרד הפנים והשנה אנו פועלים שלא לעדכנה כלל ולהשאירה כפי שהייתה בשנת 2018.

אני מודה לגורמי המקצוע בעירייה ולחברי מועצת העיר בשנים האחרונות, על כך שלאור עבודה קשה\, רצינית ומעמיקה הצלחנו להוביל בכל 10 השנים האחרונות את גבעת שמואל מגירעונות עתק של עשרות מיליונים לאיזון תקציבי וחוסן כלכלי. כיום ידוע כמה חשוב לעירייה להיות יעילה, חזקה ובלתי תלויה.

להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט גבעת שמואל, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/o4BHQs<<

כל זאת עשינו לצד הקמת מבני ציבור חדשים לרווחת התושבים, הקמת גינות עירוניות, פיתוח תשתיות עירוניות חדשניות, השקעה חסרת תקדים בתחומי החינוך, התרבות והספורט והרחבת סל השירותים לכל שכבות האוכלוסייה בעיר. אנו נשאף ופעל לכך שגם בשנים הקרובות לא נעדכן או נעלה את הארנונה” .

גזבר העירייה צחי פרץ הסביר כי: “מי שזוכר היכן הייתה גבעת שמואל לפני 10 שנים בכל הקשור לגירעונות הענק וההשלכות שנבעו מכך,  מבין היטב את אופן הניהול האחראי והיעיל לאורם פועלת העירייה כיום. הפנייה למשרד הפנים לקבלת אישור שלא לעדכן את הארנונה היא צעד חריג שמתאפשר תודות לחזון של ראש העיר להתמודד עם יוקר המחיה ועבודה מתמשכת של כל גורמי המקצוע והנהלת מועצת העיר.”

יצוין כי החלטה זו של הנהלת מועצת העיר כפופה לאישור משרד הפנים, אך לאור הסכמת כל חברי מועצת העיר ובראשם ראש העירייה למהלך, נראה שזו צופיה להתקבל בזמן הקרוב.