Site icon מקומונט גבעת שמואל

שנת שמיטה: מעל 50,000 פרחים נשתלו ברחבי העיר בחודש האחרון

מי שעובר בימים אלו ברחובות גבעת שמואל, לא יכול שלא להבחין בתנופה גדולה בכל הנוגע לגינון ופיתוח הפארקים הציבוריים בעיר. אין רחוב, גינה או פארק ציבורי שלא זכו השבוע לביקור וטיפול של עובדי מחלקת הגינון באגף שפ”ע של עיריית גבעת שמואל, בניהולו של נועם ארוילי, שיצאו למבצע שתילת פרחים בכיכרות ובפארקים הציבוריים ברחבי העיר, לקראת שנת השמיטה.

בשנה רגילה, שותלים אנשי מחלקת הגינון של עיריית גבעת שמואל בין 27,000 ל-32,000 פרחים עונתיים, וזאת מלבד עצים ושתילים רב עונתיים, אך יחד עם זאת, בשבועות האחרונים פועלים במרץ 15 אנשי המחלקה המתוגברים על ידי עובדים נוספים, על מנת להספיק ולשתול כמות כמעט כפולה של פרחים בשל כניסתנו השנה לשנת שמיטה. עד לראש השנה תשפ”ב הם מתכננים להטמין באדמה לא פחות מ-50 אלף פרחים.

השנה העברית הבאה, למי שעוד לא יודע, היא שנת השמיטה. שנת שמיטה הוא שמה של השנה השביעית במחזור של שבע שנים ובשנה זו מצווה עם ישראל, על פי ההלכה, לקיים את מצוות שמיטת קרקעות – לשבות מחלק גדול מהמלאכות החקלאיות בארץ ישראל, ואף להפקיר את פירות האילן לכל המעוניין לקוטפם. בשל כך, על פי ההלכה אין לשתול או לטעת צמחים חדשים באדמה, וגם הטיפול באלו הקיימים מוגבל ביותר.

עובדי העירייה נערכים לשנת השמיטה. צילום: דוברות

מנהל אגף שפ”ע בעירית גבעת שמואל, נועם ארוילי: “בגלל חוקי השמיטה אנחנו לא נוכל לשתול פרחים במשך שנה שלמה, אבל לא יעלה על הדעת שגבעת שמואל לא תהיה צבעונית ופורחת ולכן, אנחנו מכפילים את העבודה, שותלים מראש יותר צמחים, כך שגם אם חלקם ימותו עדיין העיר תהיה יפה ומטופחת. בנוסף, שילבנו בכל הגינות הציבוריות גם גינון רב עונתי שישמור על הנראות הפורחת עד השנה הבאה. בין השאר שתלנו 150 עצים חדשים ברחבי העיר, ובזמן שנותר לנו אנחנו מתכננים לטעת עוד 150 עצים נוספים. סה”כ 300 עצים חדשים”

יחד עם זאת, מבקש ארוילי “אנחנו עובדים עכשיו מאוד קשה ובהתייעצות עם אנשי מקצוע, אגרונומים ורבנים, על מנת להכין את גבעת שמואל לשנת השמיטה, אבל בסופו של דבר האחריות היא על התושבים, שצריכים להקפיד יותר שלא לדרוך איפה שלא אמורים לדרוך, לא להשליך פסולת בגינות הציבוריות”.