Site icon מקומונט גבעת שמואל

ש”ס נ’ עיריית גבעת שמואל: המחוזי פסק שהעירייה פעלה כחוק

לפני חמישה חודשים עתרה סיעת ש”ס ונציגה במועצת העיר משה קייקוב נגד המשרד לשירותי דת ועיריית גבעת שמואל בטענה שההחלטה שלא למנות נציג ש”ס במועצה הדתית אינה חוקתית. בשבוע שעבר פסק ביהמ”ש נגד העותרים ופסק לחובתם עשרות אלפי שקלים הוצאות משפט. קייקוב: “סיעת ש”ס תמשיך להילחם עבור השיווין לכלל המגזרים”

ביום רביעי שעבר ניתן על-ידי בית המשפט המחוזי בירושלים (כבוד השופט העמית יורם נועם) פסק-דין, הדוחה את עתירתן של מפלגת ש”ס וסיעת ש”ס במועצת העיר גבעת שמואל, אשר הופנתה נגד החלטתו של השר לשירותי דת, מתן כהנא, מיום 10.8.21 למנות את הרכבה של המועצה הדתית גבעת שמואל.

לפסק הדין המלא: עת”מ (מחוזי י-ם) 31917-10-21 מפלגת ש”ס התאחדות הספרדים העולמית שומרי תורה נ’ מדינת ישראל – המשרד לשירותי דת ועיריית גבעת שמואל

בעתירתן טענו מפלגת ש”ס וסיעת ש”ס, כי לא היה מקום למנות את הרכב המועצה הדתית, הואיל ולא נמנה על חבריה נציג מטעם סיעת ש”ס במועצת העיר.

יו”ר ש”ס בגבעת שמואל עו”ד משה קייקוב. צילום: פרטי

בית המשפט דחה כאמור את העתירה, תוך שקיבל את טענותיהם של המשיבים לעתירה – המשרד לשירותי דת, עיריית גבעת שמואל והמועצה הדתית גבעת שמואל, לפיהן לא נפל פגם בהליך מינוי הרכב המועצה הדתית, אשר נעשה בהתאם להוראות החוק, לעקרונות שנקבעו בהלכה הפסוקה ולכללים שהותוו בנהלי המשרד לשירותי דת – והכל, תוך שמירה על עקרון הייצוגיות.

בית המשפט קבע כי לפי “המבחן הסיעתי”, לא מוקנית לסיעת ש”ס זכאות בלעדית לייצוג במועצה הדתית, שעה שיש לה רק נציג אחד בתוך 15 חברי מועצת העיר; כי ההחלטות מושא העתירה הן סבירות, מוצדקות וענייניות ולא קמה עילה להתערבות שיפוטית בהן; וכי “מכל מקום, גם אם מדובר ב’סטייה קלה’ מעקרון הייצוגיות, ואין הדבר כך, הרי שבנסיבות העניין אין עיוות יסודי של עיקרון הייצוגיות” המצדיק את התערבות בית המשפט.

משרדי המועצה הדתית בגבעת שמואל. צילום: מקומונט גבעת שמואל
עו”ד ירון קוסטליץ. צילום: פרטי

לצד קביעותיו אלה, חייב בית המשפט את העותרות בשכ”ט עו”ד בסך 15,000 ₪ למשרד לשירותי דת; 15,000 ₪ לעיריית גבעת שמואל; ו-6,000 ₪ למועצה הדתית גבעת שמואל.

חבר מועצת העיר מטעם ש”ס עו”ד משה קייקוב הגיב לפסיקה ומסר למקומונט גבעת שמואל כי “אנו לומדים את החלטת בית המשפט. צר לי שבית המשפט לא ראה לנכון לתת ביטוי הולם לכלל תושבי העיר וזאת באמצעות מינוי נציג למועצה הדתית מטעם סיעת ש”ס. סיעת ש”ס בעיר תמשיך להילחם עבור השיווין/ אי האפליה בעיר לכלל המגזרים.”

את העותרות ייצג עו”ד ישראל באך; את המשרד לשירותי דת ייצגה פרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי), באמצעות עו”ד אופיר גבעתי; את עיריית גבעת שמואל ייצגו עורכי הדין ירון קוסטליץ ושמחה אלבחרי; ואת המועצה הדתית גבעת שמואל ייצג עו”ד חגי כהן.