Site icon מקומונט גבעת שמואל

שרות חדש יסייע לבני הגיל השלישי ולבני משפחותיהם לחיות טוב ולהזדקן בכבוד

האגף לשירותים חברתיים בעיריית גבעת שמואל, קיבל בשבוע שעבר תעודת הוקרה מטעם הג’וינט, משרד העבודה והרווחה והביטוח לאומי, על הקמת יחידות חדשות בעיר, במטרה לסייע לבני משפחה המטפלים ביקיריהם המבוגרים, מתוך הכרה בקושי ובאתגרים הנדרשים מהם.

בני משפחה רבים נאלצים בשלב כלשהו בחייהם, לטפל בבן או בבת משפחה בגיל הזיקנה. רבים מהם מדווחים על עומס נפשי, שינוים בדפוסי שינה, אכילה, תנודות במצב הרוח, חולשה ועייפות, חוסר מוטיבציה וירידה בקשרים החברתיים, אולם למרות כל זאת מעטים מהם מבקשים עזרה ונאלצים להתמודד לבדם עם כל הקשיים היומיומיים הכרוכים בכך.

האגף לשירותים חברתיים בעיריית גבעת שמואל, החליט על הקמת יחידה חדשה לטיפול בבני משפחה של אזרחים ותיקים בעיר, במטרה לתמוך, לסייע ולהקל על אותם מטפלים. במסגרת היחידה החדשה, משפחות המטפלים יוכלו לקבל יעוץ והכוונה ע״י עובדים סוציאליים, מידע ותיווך מול שירותים בקהילה, קבוצות טיפוליות לתמיכה רגשית, כנסים והרצאות בנושאים של מיצוי זכויות והיבטים רפואיים בטיפול. עוד הוחלט על הקמת יחידה חדשה נוספת למניעת אלימות והתעללות בקשישים, במטרה למנוע מצבים של הזנחה והתעללות באזרחים וותיקים בעיר ולהבטיח כי איכות חייהם תישמר.

צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל

אתי סומך, מנהלת האגף לשירותים חברתיים: “בגבעת שמואל בני הגיל השלישי משולבים חברתית טוב יותר בקהילה ואיכות חייהם הופכת משמעותית יותר. אנו מאמינים כי שמירה על כבודם, טיפוח איכות חייהם והמעורבות החברתית של האזרחים הוותיקים בקהילה, הם צעדים חשובים בדרך לחיים מוצלחים ומספקים. היחידה שהוקמה רואה בבני המשפחה המטפלים, מערכת תומכת נוספת באזרחים הוותיקים בעיר וככאלה, החלטנו להעניק להם את כל התמיכה והסיוע הנדרשים, במטרה להקל עליהם בהתמודדות היומיומית עם בני משפחותיהם”.

באגף לשירותים חברתיים בגבעת שמואל, פועלים על מנת לסייע לבני הגיל השלישי בעיר, לשמור ולשפר את יכולתם התפקודית ולעשות ככל הניתן כדי לחזקם במישור האישי, המשפחתי והקהילתי. ביחידות שהוקמו, עובדות סוציאליות מקצועיות ובעלות אוריינטציה, המוכוונות לטיפול במכלול צרכי אוכלוסיית הקשישים בעיר הן ברמה האישית והמשפחתית, והן ברמה הקבוצתית והקהילתית.