Site icon מקומונט גבעת שמואל

שר הבריאות בהשקת פיילוט “מגן חינוך” בגבעת שמואל: “פתיחת בתי הספר בהדרגה היא אירוע חשוב. היינו רוצים לראות יותר שיתוף פעולה”

צמרת משרד הבריאות, בראשות השר יולי אדלשטיין, ופרויקטור הקורונה נחמן אש השיקו הבוקר בגבעת שמואל את הפיילוט הארצי לפרויקט דיגום התלמידים שנועד לאפשר את פתיחת בתי הספר וחזרה מסויימת לשגרה. אדלשטיין: “אם לא נפתח את מערכת החינוך בהדרגה, נעלה שוב בנתוני התחלואה ונאלץ שוב לסגור את בתי הספר”

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין, פרויקטור הקורונה החדש פרופ‘ נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד”ר שרון אלרעי-פרייס ומזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, הגיעו הבוקר לביקור בבית הספר בן גוריון בגבעת שמואל.

השר וצוותו נפגשו עם ראש העיר יוסי ברודני וצוות אגף החינוך בעיר, במטרה לבחון מקרוב את פיילוט בדיקות האיגום – “מגן חינוך”, עם חזרתם של תלמידי כיתות ה-ו ללימודים. תכנית “מגן חינוך”, שבמסגרתו נבדקו עד כה לקורונה עובדי ההוראה בלבד, הורחב במסגרת הפיילוט החדש גם לתלמידים והוא התקיים בגבעת שמואל, שנבחרה מבין כל הרשויות המקומיות להשתתף בפיילוט, עם שלוש רשויות נוספות בלבד – אופקים, רהט ורחובות.

משרדי החינוך והבריאות, השיקו את תכנית ‘מגן חינוך’, שמטרתה איתור מוקדם של תחלואת הקורונה במערכת החינוך העירונית, באמצעות ניטור קבוע של תלמידים ומורים אשר יערכו בדיקות קורונה אחת לשבוע, במטרה לצמצם את ההידבקות התוך-בית ספרית ולשמור את מערכת החינוך פתוחה לאורך זמן.

צילום: ליאור בר סימן טוב
ראשי משרד הבריאות בבי”X בן גוריון, הבוקר. צילום: מקומונט גבעת שמואל

הפיילוט כולל, בדיקות קורונה שבועיות בשיטת איגום מטושים. אחת לשבוע, יעברו התלמידים והצוותים החינוכיים בדיקות קורונה בהתאם לקפסולות אליהן הם שייכים. הבדיקה תהיה של כלל תלמידי הקפסולה במבחנה אחת. שיטה זו אושרה לשימוש לאחרונה גם במגן אבות וגם בישיבות. חשוב לציין שמשרד הבריאות עדכן את ההנחיות לדוגמים כך שהבדיקה לא תהיה כואבת ותותאם לילדים ככל שניתן.

במהלך הביקור שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר הצהרה לתקשורת ואמר: “זה בוקר משמח עבור ילדי ישראל. להגיע לביה”ס ולראות שאחרי הפסקה ארוכה, ילדים מגיעים לבתי הספר – זה מחמם את הלב. יותר מעודד אותנו זה הבדיקות שנעשות בהסכמת ההורים ובעבודה מאומצת של עיריית גבעת שמואל. ראיתי מקרוב את תהליך הבדיקות ושמחתי לראות שהדוגמים מדברים עם הילדים בצורה עדינה ומסבירים להם את התהליך. לא ראינו ילדים בוכים”.

צילום: ליאור בר סימן טוב

השר אדלשטיין התייחס גם לנושא הסכמת ההורים כמו גם אנשי הצוותים החינוכיים במוסדות הלימוד להשתתפות בפיילוט ולביצוע שבועי של הסבדיקות ואמר כי בכדי שהפיילוט יוכל להצליח, “אנחנו צריכים הסכמה רחבה יותר, שתעזור לנו לנהל מערכת חינוך גם בקורונה”, כשבדבריו התייחס השר לשיתוף הפעולה הנמוך מהצפוי גם מצד צוותי החינוך בבתי הספר – אותו מקווה השר להרחיב ולרתום גם אותם להצלחת הפיילוט.

בדיקות הקורונה לתלמידים והצוות החינוכי בבי”ס בן גוריון. צילום: מקומונט גבעת שמואל

עוד הוסיף השר לגבי קצב פתיחת העסקים ובתי הספר. “לפני כמה שעות הסתיימה ישיבת קבינט הקורונה. רצו תמיד לפתוח את מערכת החינוך, אבל אני סבור שיש לעשות זאת בהדרגה, אחרת נעלה בנתוני התחלואה ונחזור שוב אחורה. כשפותחים יותר מדי דברים בבת אחת המחלה מגיעה לכולם. זאת גם ההחלטה שהתקבלה בקבינט, שבחודש הקרוב נהיה עסוקים בחינוך ולא בדברים אחרים. כל העניין של פתיחת מערכת החינוך יתאפשר רק בשת”פ הדוק עם הרשויות המקומיות. צריך לתת להן יותר סמכויות בדבר הזה”.

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני שנשא אף הוא דברים באירוע ציין כי “גבעת שמואל, כעיר מרכז לחינוך ולמצוינות, נבחרה על ידי משרדי הבריאות והחינוך, להוביל את הפיילוט הארצי “מגן חינוך”, שמטרתו לאפשר לתלמידי העיר לחזור לשגרת חיי הלמידה לצד הקורונה באופן בטוח ומפוקח”.

צילום: ליאור בר סימן טוב

“אני סבור,” הוסיף ראש העיר, “כי הסביבה הטבעית והנכונה עבור הילדים היא בתוך מסגרות בתי הספר ולא בבית. אני רואה חשיבות עליונה בחזרתם של ההורים לשגרת עבודה תקינה, בהשלמת פערי הלימוד אצל תלמידי העיר ובלמידה סדירה שלהם ככל שניתן. אני מודה להורים, לתלמידים ולצוותים החינוכיים, על שיתוף הפעולה וההירתמות לטובת נושא חשוב זה. ברוח זו נמשיך לפעול ולהוביל את מערכת החינוך הנפלאה שיש לנו כאן בעיר”.