Site icon מקומונט גבעת שמואל

שר הפנים מאיר שטרית הפך לגב”שניק

טקס חגיגי התקיים ביום ה' האחרון בבית העם בגבעה במסגרתו קיבל שר הפנים מר מאיר שטרית תואר אזרח כבוד של גבעת שמואל.

לפני כחודשיים אישרה מליאת המועצה פה אחד את הצעתו של ראש העיר , זמיר בן ארי להעניק אזרחות כבוד לשר הפנים כאות הוקרה לפועלו ותרומתו רבת ההיקף בממשלות ישראל ובכנסת, במגוון תפקידים ציבוריים החל משנת 1981. כשר הפנים בהווה, מיולי 2007 ,ובממשלות הקודמות בתפקידים : שר האוצר, שר המשפטים, שר התחבורה, שר החינוך התרבות והספורט ושר הבינוי והשיכון וכן על קבלת ההחלטה ההיסטורית בשינוי מעמדה המוניציפאלי של גבעת שמואל ממועצה לעירייה. ועוד.

לטקס התלוותה הגב' רות שטרית וכן מנכ"ל משרד הפנים – מר אריה בר , ממונה מחוז מרכש של משרד הפנים- מר שוקי אמרני, ראש העיר יהוד – נווה מונסון – יוסי בן דוד, מ"מ ראש העירייה אברהם גולדברג, סגני ראש העיר , מיכאל פרידמן ואילן בוכריס, יו"ר המועצה הדתית, יעקב ריכר, ראש המועצה בעבר – ירמי אולמרט חברי מועצת העיר, המקומית והדתית, חברי הנהלת המתנ"ס, אישי ציבור ותושבים.

ראש העיר, זמיר בן ארי פתח את האירוע : "ידידי שר הפנים מאיר שטרית . איש המעשים ולא דיבורים , ראש עיר לשעבר , קולגה מוכשר, שטיפס ועלה בסולם התפקידים הממלכתיים,ופעל רבות למען השוויון בחברה הישראלית, ולמען שוויון הזדמנויות , הן כראש עיר, והן כשר בממשלת ישראל. אדוני השר, היום אתה למעשה השר היחיד שמבין את התפקיד המסובך שממלא ראש עיר במדינת ישראל, ואני כראש עיר חייב להודות, שלא רק שיש לי אוזן קשבת במשרד הפנים , אלא יש לי גם ידיד אמת שקשוב לצרכים של גבעת שמואל, ושל השלטון המקומי בכלל. אני מודה לך בשמי ובשם תושבי גבעת שמואל, על ששדרגת את מעמדה של גבעת שמואל, ממועצה מקומית, לעיר ואם בישראל''.

ראש העיר פנה בבקשה לשר הפנים לסייע ולקדם פרויקטים עירוניים : "פרויקט פינוי בינוי של שכונת גיורא יצמצם באופן ברור וחד משמעי את הפערים החברתיים בעיר, בהזדמנות זו אני מבקש את סיועך לקידום פרויקט חשוב זה. כמו כן , המשימה לסילוקו של קו המתח העליון מגבעת שמואל, והרחקתו מבתי מגורים היא בסדר עדיפות עליון מבחינתנו''.

שטרית הודה לראש העירייה וחברי המליאה על הזכות להיות אזרח הכבוד של גבעת שמואל ואמר :"גם אני גבשניק" (תושב גבעת שמואל) סיירתי בעיר והתחזקתי מאוד בהחלטתי להענקת מעמד עיר לגבעת שמואל. ראיתי את השכונות והפארקים ואת איכות החיים, את "מרכז אריאל שרון לתרבות ואומנות, אין ספק שפרויקט זה יהווה מקום גאווה לגבעת שמואל''.

השר הוסיף לתושבי המקום " אתם יכולים להיות גאים בהישגי החינוך שלכם, מקום ראשון בזכאות לבגרות בכל גוש דן.אני שמח,שכמו שאני שמתי את החינוך בראש סולם העדיפות כראש עיר כך עושה זמיר בן ארי היום".

בתום הברכות העניק ראש העיר לשר הפנים תעודת אזרחות כבוד ומגן הוקרה תבליט מנורה, סמלה של הכנסת, מעוטר בזהב ובכסף . רעיית ראש העיר, אופירה בן ארי העניקה תשורה וזר פרחים לאשת השר .

בתוכנית האומנותית חבורות הזמר הייצוגיות של גבעת שמואל : "שובבי הגבעה" "ושרים בגבעה" בניהולו המוסיקאלי של עוזי אסנר ברפרטואר שירים בסימן 60 שנה למדינה.

שוקי ביתן מנהל "בית העם" אחראי על עיצוב המקום עיצוב התפאורה.