Site icon מקומונט גבעת שמואל

שת”פ איזורי בין רשויות בקעת אונו – לטובת בני הגיל השלישי

לראשונה, החליטו ראשי אגפי הרווחה והשירותים החברתיים בגבעת שמואל, אור יהודה, יהוד־מונוסון וקרית אונו על שיתוף פעולה ייחודי לקידום תחום בני משפחה המטפלים בבני הגיל השלישי.

בני משפחה רבים נאלצים בשלב כלשהו בחייהם, לטפל בבן או בבת משפחה בגיל הזיקנה. רבים מהם מדווחים על עומס נפשי, שינוים בדפוסי שינה, אכילה, תנודות במצב הרוח, חולשה ועייפות, חוסר מוטיבציה וירידה בקשרים החברתיים, אולם למרות כל זאת מעטים מהם מבקשים עזרה ונאלצים להתמודד לבדם עם כל הקשיים היומיומיים הכרוכים בכך.

האגף לשירותים חברתיים בעיריית גבעת שמואל, החליט לפני כשנתיים על הקמת יחידה חדשה לטיפול בבני משפחה של אזרחים ותיקים בעיר, במטרה לתמוך, לסייע ולהקל על אותם מטפלים. במסגרת היחידה החדשה, משפחות המטפלים יוכלו לקבל יעוץ והכוונה ע״י עובדים סוציאליים, מידע ותיווך מול שירותים בקהילה, קבוצות טיפוליות לתמיכה רגשית, כנסים והרצאות בנושאים של מיצוי זכויות והיבטים רפואיים בטיפול.

ההתמודדות עם משבר הקורונה, מעמיד את האוכלוסייה הוותיקה בסיכון גבוה, ושם בחזית את דור הביניים, שלקח על עצמו את הטיפול, הדאגה והסיוע להורים המבוגרים, שנותקו מהעולם בשל חשש ההדבקות. הילדים הבגירים הרגישו אחריות, עומס יתר, הצפה רגשית וכן גדלה התלות ההדדית עם ההורה המבוגר.

רכזות תחום בני משפחה מטפלים באזרח הוותיק בבקעת אונו. צילום: באדיבות דוברות עיריית גבעת שמואל

על מנת להמשיך למנף את הפעילות הזו גם בתקופה מורכבת זו של הקורונה, היחידה בגבעת שמואל יזמה שיתוף פעולה אזורי בין היחידות לבני משפחה מטפלים בבקעת אונו – אור יהודה, יהוד מונוסון וקרית אונו, במטרה ליצור רצף של הרצאות ZOOM, עם מיטב המרצים לבני משפחה מטפלים בארץ, בנושאים שונים הקשורים להתמודדות של בני משפחה מטפלים בימים מורכבים אלו.

עו”ס אנה ספיבקובסקי, רכזת תחום בני משפחה מטפלים באזרח הוותיק בעיריית גבעת שמואל: “אנו מאמינים כי שמירה על כבודם, טיפוח איכות חייהם והמעורבות החברתית של האזרחים הוותיקים בקהילה, הם צעדים חשובים והכרחיים במיוחד בתקופה זו. שיתוף הפעולה נועד כדי להעניק לבני המשפחה המטפלים, את כל התמיכה והסיוע הנדרשים, כדי להקל עליהם בהתמודדות היומיומית עם בני משפחותיהם”.