Site icon מקומונט גבעת שמואל

תואר ראשון בחינוך – כל מה שצריך לדעת

לימודי הוראה כוללים, הן לימודים עיוניים בתחומי הפסיכולוגיה והחינוך והן לימוד מקצועי של תחום ההוראה אותו עתידיים המורים ללמד בכיתה בעתיד. לצד אלו, במהלך לימודי חינוך יש לבצע פרקטיקום מעשי ולהעביר שיעורים בתחום הידע הרלוונטי באופן עצמאי או כמורה מלווה אשר מסייע למורה המוסמך. לימודי הוראה מתחלקים בהתאם לגיל העתידי אותו המורים עתידים ללמד ועל המשתתפים להיות בעלי יכולות מתאימות.

תואר ראשון בחינוך

סטודנט המבקש להוציא תואר ראשון בחינוך עם תעודת הוראה לבית ספר יסודי צריך להיות בעל יכולת להתחבר לילדים קטנים בטבעיות ובסבלנות דרך משחק ויכולת להסביר מושגים מורכבים בשפה פשוטה יחסית.  כאמור, במסגרת לימודי חינוך עליו גם להכיר את החומר המקצועי בו הוא יעסוק, להכיר טיפוסי אישיות של ילדים שונים ולדעת כיצד לטפל בהם.

לימודי חינוך לגילאים שונים

סטודנט המבקש להוציא תואר ראשון בחינוך עם תעודת הוראה לחטיבת הביניים צריך לדעת כיצד להתמודד עם תחילתו של גיל ההתבגרות  עם כל המרד והסערות אישיות הכרוכות בכך. סטודנט הלומד לתעודת הוראה לגיל תיכון צריך להיות מוכן להכנתם לבחינות הבגרות וישנה חשיבות גדולה למומחיות במקצועות הרלוונטיים.

צילום: freepik

לימודי הוראה תנאי קבלה

כאשר מדובר על לימודי הוראה תנאי קבלה משתנים בהתאם למסלול הלימודים השונים. תנאי במכללה האקדמית אחוה כוללים בגרות מלאה כאשר ניתן להתקבל על סמך הבגרות בלבד כאשר הממוצע הוא 92 ומעלה. ניתן גם להתקבל על סמך זכאות לבגרות ופסיכומטרי מעל 535. לימודי הוראה תנאי קבלה למכללת דוד ילין כוללים זכאות לתעודת בגרות או מכינה ייעודית.

משך הלימודים

לימודי תואר ראשון יחד עם הוצאת תעודת ההוראה בדרך כלל נפרסים על פני שלוש שנים. השנה הראשונה מיועדת לשם רכישת יסודות התיאוריה והפרקטיקה החינוכיות, כמו גם ללמידת מיומנויות היסוד לחינוך תלמידים בגילאים השונים. השנים הבאות לרוב מיועדות לצורך העמקה בנושאי הלימוד, תוך התמקדות במשמעות של תוכנית לימודים מיטבית במסגרות השונות.

שוקיסט

אם אתם מנסים להבין אם תוכלו ללמוד תואר ראשון בחינוך עם תעודת הוראה והיכן תוכלו לבדוק זאת באתר שוקיסט. האתר מאפשר לבחור תחום לימודי ולברר היכן תוכלו ללמוד אותו בהתאם לציונים שברשותכם כעת. ניתן גם לראות מה דורש שיפור ולהתמקד בתחומים הללו, על מנת שתתקבלו בעתיד למוסד שאתם מעדיפים.