Site icon מקומונט גבעת שמואל

תוואי הרכבת הקלה לא יעבור בגבעת שמואל

בישיבה שהתקיימה השבוע בלשכת ראש העיר גבעת שמואל, זמיר בן ארי, בין נציגי מחלקת ההנדסה של העירייה לבין חברת נ.ת.ע. (נתיבי תחבורה עירונית בע"מ) בנושא פרויקט הרכבת הקלה,

סוכם על ביטול תוכניתה של נ.ת.ע להעברת רכבת קלה בשטחה של גבעת שמואל.

על פי התוכנית אמורה הייתה הרכבת הקלה (הקו הסגול) לעבור ברחובות הבאים: דרך רחוב ז'בוטינסקי, אורי צבי גרינברג, זבולון המר, הרצועה השלישית ועד "דרך רבין".

ראש העיר זמיר בן ארי הביע את התנגדותו להעברת הקו כפי שתוכנן על ידי נ.ת.ע "לא אאפשר לנ.ת.ע לבטר את שכונת 'רמת הדר' לשניים!". בן ארי פנה למנכ"ל נ.ת.ע: "האם אתה היית מוכן להוציא את הראש מחלון ביתך ולראות מול העיניים עמודי חשמל וחוטי חשמל?".

ראש העיר הציע לנ.ת.ע מסלול אלטרנטיבי שנותן אותם היתרונות בניצול הרכבת הקלה מבלע לפגוע באיכות החיים של התושבים. התוואי החלופי המוצע יעבור מקרן היסוד מזרחה בסמוך לכביש "מכבית" ויגיע "דרך רבין" ויתחבר לרחוב העצמאות פתח-תקווה .

בן ארי: "אין לי ספק שהרכבת הקלה תביא תועלת רבה לתושבים המשתמשים בתחבורה ציבורית. הרכבת הקלה תקל על תנועת כלי הרכב באזור עם השימוש בה, אך בשום פנים ואופן לא על חשבון איכות חיי התושבים. ההצעה החלופית לתוואי החדש בו תעבור הרכבת הקלה תהווה תוספת משמעותית וחשובה כאמצעי תחבורה זול ומהיר מבלי לפגוע באיכות החיים של התושבים", מסכם.