Site icon מקומונט גבעת שמואל

תולעת ספרים: מי המשפחה ששאלה הכי הרבה ספרים מהספרייה העירונית השנה?

לרגל שבוע הספר, פרסמה הספרייה העירונית את נתוני הקריאה בגבעת שמואל: אלופות הקריאה של גבעת שמואל הן משפחות למפנר, מלמד ופינקלברג, שקראו יחד 1,875 ספרים במהלך שנת 2017. השבוע הן קיבלו מראש העיר תעודת ‘תולעת ספרים’. רוצים לדעת מי הם הקוראים המרכזיים במשפחה? ומי מגיע עם עגלת שוק לקחת ספרים? תמשיכו לקרוא

הבוקר הגיעו משפחות למפנר ופינקלברג ללשכת ראש העיר יוסי ברודני לאחר שמבדיקת הספרייה עלה שהן המשפחות שהחליפו הכי הרבה ספרים מינואר ועד דצמבר 2017, במילים אחרות – הן אלופות הקריאה של גבעת שמואל.

שמרית וצוריאל למפנר עם הבנות שירה (כיתה ד’), הדר (גן חובה) ומוריה (כיתה ג’)החליפו בספרייה לא פחות מ 658 ספרים, מיכל וחזי פינקלברג – עם התאומות יהודית ובת-עמי (כיתה ה’) ואוריה (כיתה ב’) החליפו בספרייה לא פחות מ- 566 ספרים.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

בפגישה סיפרו ההורים שאת הרוב המכריע של הספרים קוראים ומחליפים הילדים שמנצלים כל דקה פנויה וגם לא פנויה בשביל לקרוא. בבוקר תוך כדי ההתארגנות לבתי הספר,  מיד עם החזרה מביה”ס, תוך כדי אכילה או פשוט במקום כבר לעצום עיניים ולישון.

משפחות למפנר ופינקלברג עם תעודות ‘תולעת הספרים’. צילום: דוברות גב”ש

יהודית פינקלברג בת ה 10 וחצי סיפרה שעכשיו היא קוראת את הספר ‘עסקת הירושה’ ומאד נהנית ממנו. עוד סיפרה יהודית  על אהבתה הרבה לכתיבה ואפילו גילתה שהיא עצמה כבר החלה לכתוב סיפור. שירה למפנר בת ה 10 הציגה לראש העיר את הספר האהוב עליה שקראה השנה- ‘קיץ אחד ביחד’ והדר הקטנה גם היא מיד שלפה את הספר האהוב עליה ‘הכלב המעופף’. עוד סיפרו הילדות כי הקריאה גם כיפית להן אבל גם מספקת  להן המון ידע ומעשירה את הספרים. מה שנכון – נכון! וההורים? הם כמובן רוו נחת.

מנהלת הספרייה רוני בן-נעים סיפרה כי בנות משפחת למפנר מגיעות לספרייה עם עגלת שוק לצורך החזרת והשאלת הספרים. ילדי משפחת פינקלברג מתגוררים בסמיכות לספרייה ופשוט מגיעים מדי יום.  אגב, את חלק מהספרים הם עוד מתחילים לקרוא בספרייה ומבלים בה לא מעט.

בסיום הפגישה העניק ראש העיר לכל אחת מהמשפחות תעודת ‘תולעת ספרים’ שמיד העלתה חיוך גדול על פניהן.

שבוע הספר. צילום: שלומי מזרחי