Site icon מקומונט גבעת שמואל

תופעה מסוכנת ושמה אגרנות כפייתית

אגרנות כפייתית היא תופעה של איסוף חפצים אובססיבי המלווה בקושי גדול להיפטר מאותם החפצים. ישנם מחקרים שונים בנושא ועל פי הספרות המקצועית דפוסי התנהגות אלו מופיעים כבר בשלבים המוקדמים של החיים – ילדים עשויים לגלות סימני רכושנות שיתפתחו בעתיד לבעיה של אגרנות כפייתית. כמובן שלא כל מקרה מגיע לרמה קיצונית, אך אלו שכן מגיעים לקיצוניות הם מצבים בלתי נסבלים ואפילו מזעזעים בחומרתם. התנהגות זו היא הרסנית ומסוכנת. היא גורמת לפגיעה לא רק באגרן עצמו אלא בכל סביבתו וזה כולל גם את השכנים באזור המגורים.

בעוד התופעה מתחילה בגיל צעיר, אירועים שונים בהמשך החיים עשויים להקצין את הבעיה. משברים, סטרס וטראומות במהלך החיים עשויים להחמיר את דפוסי ההתנהגות הללו. זוהי בעיה הדורשת טיפול וללא טיפול שכזה היא רק עשויה להחמיר.

מה זה פינוי אגרנות כפייתית?

דפוסי ההתנהגות של אגרן כפייתי יוצרים מצב בו הדירה עמוסה בחפצים ואשפה ונדרש פינוי אגרנות כפייתית. אגרנים כפייתים אוספים את החפצים בצורה אובססיבית. לאורך זמן הם צוברים כמויות גדולות של אשפה הממלאות את כל חללי הבית. כאשר אוספים אשפה מהרחוב ואוגרים אותה בערימות בבית היא מתמלא בעובש ומעניקה מחסה למזיקים רבים. וכמובן ריח צחנה חריף מלווה את הכל. אינכם צריכים להיכנס לדירתו של האגרן הכפייתי בשביל להריח או לסבול מהמפגעים – הם מתפשטים מדירתו לעבר כל הבניין.

 

פינוי אגרנות כפייתית הוא דבר הכרחי לא רק בגלל מצוקתם של השכנים, אלא גם לצורך שמירה על בריאותו של האגרן וניסיונות הטיפול בו. הטיפול באגרן הוא טיפול נפשי אשר עשוי גם לכלול תרופות פסיכיאטריות, אך לא ניתן לעשות זאת ללא פינוי הפסולת. ברור לכם שלא תוכלו לעשות זאת בכוחות עצמכם ולכן עליכם לפנות לעזרה. ישנן חברות המתעסקות בפינוי אגרנות כפייתית, הן עושות זאת באמצעות צוות פינוי מקצועי. חברות אלו מביאות איתן צוות מקצועי עם חליפות הגנה וכל הציוד הדרוש ועושות זאת במהירות ויעילות.

pexels

אם בחרתם בחברה המתאימה תוכלו לקבל פתרון לכל הצרכים ולכל היבטי הפינוי. זה כולל:

חשיבות הפינוי

כאשר מטפלים באגרן כפייתי באמצעות טיפול נפשי, איננו יכולים לאפשר לו לחזור לאותה סביבת מגורים המלאה בחפצים וזוהמה. חשוב לפנות אותה ובדרך כלל יש לעשות זאת בצורה מהירה. כלומר לא רק שחשוב לפנות את הדירה, חשוב לעשות זאת במהירות. וזהו אחד היתרונות המרכזיים שתוכלו לקבל אצל חברות העוסקות בפינוי אגרנות.

מלאכת הפינוי עלולה להיתקל בהתנגדויות רבות מצד האגרן, למרות שמלכתחילה נתן את הסכמתו. לכן רצוי להוציא אותו מהדירה ולעשות זאת במהירות. חברות מנוסות יודעות כיצד להתמודד עם האגרן וכיצד לנהוג בו ברגישות הראויה.