Site icon מקומונט גבעת שמואל

תושבים מגב”ש בדרישה לעירייה: “לחסום את הגשרים לבני ברק”

מדי יום מתפרסמים נתונים נוספים ומעודכנים על התפרצות נגיף הקורונה וקצת ההדבקה הקיצוני בעיר השכנה לגבעת שמואל, אך בעוד ברמת גן העוטפת את בני ברק מדרום וממערב נלחמים בכל הכח למען התושבים ואף מאיימים להגיש בג”צ שיורה על סגר – בעיריית גבעת שמואל מסרבים להצטרף לבקשה אולם מעדכנים כי הם פנו למשטרה ולפיקוד העורף שיפעלו מיידית למציאת פתרון הולם למצב בעייתי זה, ומוסיפים: “זאת לא השעה לדבר סרה ברשויות ולהחרים אוכלוסיות כאלה ואחרות”.

“סגר מלא על בני ברק ועל כל מוקד התפרצות חריג בישראל עכשיו ומיד בלי פוליטיקה ובלי פוליטקלי קורקט. אל הדרישה של העיר הצטרף רק הבוקר מנהל בית החולים בבני ברק (פרופ’ מוטי רביד, מנכ”ל ביה”ח מעייני הישועה שקרא להטיל סגר על מוקדי התפרצות כמו בבני ברק – א.ט) שאמר לעם ישראל מול המצלמה שאין דרך אחרת. הפרופסור המכובד שחי את הדרמה העצובה הזו מצטרף לשורה של מומחי בריאות וכמובן לשר הבריאות ליצמן ולח”כ יעקב מרגי מש”ס”.

את הדברים האסרטיביים והברורים הנ”ל אמר היום ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה-הכהן, בעקבות בדיקה שערך בימים האחרונים ממנה עולה כי ברמת גן שיעור הדבקה מנגיף הקורונה גבוה משמעותית מזה שבערים דומות לה מבחינה דמוגרפית ואותו הוא מייחס לקירבתה לעיר בני ברק, אשר בה אחוז ההדבקה הגבוה בארץ, ולפי הנתונים אחד מכל 350 תושבים בקרוב הוא חולה קורונה מאומת.

בני ברק, הבוקר. צילום: משטרת ישראל

לפי הסבריו של ראש עיריית רמת גן, תושבים רבים מבני ברק עדיין ממשיכים להגיע לפארקים, לרחובות ולסופרמרקטים ברמת גן, בעיקר בשכונות הצמודות לבני ברק, ובכך “מדביקים” את תושבי העיר שלו, ש”מקפידים על הנחיות משרד החינוך”, כך לדבריו.

אך בעוד ברמת גן הפך ראש העיר את הנושא ל”קאזוס בלי” ואף איים כי אם עד הלילה ב-22:00 לא יוטל סגר על בני ברק הוא יפנה לבג”צ בנושא, בגבעת שמואל לא ניתן היה לשמוע עד היום התיחסות רשמית וברורה מאף גורם בעירייה לנושא. (תגובתה המלאה של עיריית גבעת שמואל בסוף הכתבה).

ולא שתושבי גבעת שמואל לא צועקים בעניין. בפוסט שפרסם בפייסבוק תושב העיר רוני וויס הוא פונה ישירות לראש העיר ודורש את התערבותו המיידית. “ראש העיר היקר, יש לי אלייך בקשה מצילת חיים. כפי שהגשר המחבר עם בני ברק סגור בשבתות וחגים מטעמם, כך אני מבקש כי ייסגר עד יעבור זעם הקורונה מטעמנו אנו. לא ייתכן כי תושבי בני ברק – בעלי אחוז ההדבקות השני בארץ – יבואו ויבקרו ויטיילו בגבעה. אנא – הצב מחסומים בכניסות לגבעת שמואל”

“לסגור את הגשר, כמו שהם סוגרים אותו בשבתות”. צילום: מתוך גוגל מפות

הפוסט, שזכה לעשרות תגובות התקבל בהבנה והסכמה בקרב מרבית התושבים. “כשהצעתי לסגור את הגשרים הייתי צריכה להסביר לכל אחת ואחת שזה צו השעה. היו כאלה שלגלגו היו כאלה שתקפו… אך הכוונות טובות, להצלת ילדינו לא מתוך שנאה. היכן שאני גרה אני שומעת את הרמקולים רועמים בבני ברק, מקווה שאלו לא יהיו רכבי לוויות” כתבה רחל איז’ק.

יחד עם זאת, גם בגבעת שמואל, כמו גם ברמת גן היו תושבים רבים ששייכו את הדרישה ל”שנאת חרדים”. במכתבו לראש הממשלה בנושא, התייחס כרמל שאמה-הכהן גם לטענה זו ואמר: ” כל מי שהיה שותף להחלטות חסרות האחריות בבני ברק ראוי שישמור על צניעות מוגברת ושלא יעז להרים קול כנגד מי שסה”כ מבקש למזער את מחיר הדמים שמשלמים ויצטרכו לשלם תושבי בני ברק וכל מי שמחובר אליהם בשכנות, בעבודה ובחיי החברה והפנאי. מצערות האמירות כי יש מי שמבקש להכניס את תושבי בני ברק לגטו או שהוא פועל מתוך אנטישמיות מדובר בזילות פושעת של המילים האלה, של רגשות הניצולים ושל זכר השואה”.

סגר מלא על בני ברק ועל כל מוקד התפרצות חריג בישראל עכשיו ומיד בלי פוליטיקה ובלי פוליטקלי קורקט. אל הדרישה של העיר ר”ג הצטרף רק הבוקר מנהל בית החולים בבני ברק שאמר לעם ישראל מול המצלמה שאין דרך אחרת. הפרופסור המכובד שחי את הדרמה העצובה הזו מצטרף לשורה של מומחי בריאות וכמובן לשר הבריאות ליצמן ולח”כ יעקב מרגי מש”ס”.

“ביקשתי להאיץ את הגשת העתירה שלנו לבג”צ במאמץ להגישה עוד השבוע. בעוד אני כותב את הפוסט הצטרף לקריאה גם ד”ר בועז הר לב בכיר במשרד הבריאות שאמר: “ההתפרצות בבני ברק מאיימת על כולנו… זה כמו אש בשדה קוצים נאחל ונתפלל כולנו לבריאות לכולם”.

לפניית מקומונט להתייחסות העירייה לנושא ענו בעירייה כי “עיריית גבעת שמואל מבקשת לחזק את ידם של תושבי העיר בני ברק במאבקם מול קומץ אנשים קיצונים, המפרים את הנחיות הממשלה ופוגעים בבריאות התושבים. אנו סבורים כי למרות המצב הקשה והמורכב איתו אנו מתמודדים כיום, זאת לא השעה לדבר סרה ברשויות ולהחרים אוכלוסיות ומגזרים כאלה ואחרים, שכן נשמעים להנחיות ועושים את השתדלותם כדי לשמור על בריאותם.”

“יחד עם זאת,” ממשיכים בעיריית גבעת שמואל, “בשל המצב הרגיש והחשש הגובר להידבקות ולהתפשטות הנגיף, פנתה העירייה למשטרה ולפיקוד העורף על מנת שיפעלו מיידית וימצאו פתרון הולם למציאות קשה ומורכבת זו.”

אנו קוראים לכולם ובכלל זה גם לתושבי העיר בני ברק, להישאר בבתיהם ולא לצאת מחוץ לעיר. עלינו להמשיך להישמע להנחיות ולשמור על תקנות החרום ככל שניתן, על מנת שנוכל יחד לצלוח את התקופה הזו במינימום נפגעים וחולים”. כך עפ”י תגובת העירייה.