Site icon מקומונט גבעת שמואל

תושבי גבעת שמואל מגיבים לדרעי: “גאים לגור בעיר שמאחדת בין כל המגזרים”

בעקבות הראיון בו תקף יו”ר שס אריה דרעי את הציונות הדתית והביא כדוגמא ספציפית את תושבי גבעת שמואל מחו תושבים רבים כנגדו, ברשתות החברתיות ובעמודי הפייסבוק. בינתיים, הספיק דרעי למתן את דבריו “אין כוונתי חלילה לכלל הציבור, וכמובן לא לכלל תושבי גבעת שמואל. אם דבריי לא הובנו כהלכה או מישהו נפגע מדבריי אני מתנצל.”

הבוקר פרסמנו את דבריו של יו”ר מפלגת ש”ס ח”כ  אריה דרעי שטען בראיון שהתפרסם בשבת בעיתון ‘משפחה’ החרדי כי רוב האנשים בציונות הדתית אינם אוהבים את הציבור החרדי ולא את ממסד הרבנות. כשנשאר דרעי על השבר הקיים בין המגזרים, החרדי והדתי לאומי, סייג דרעי את דבריו ואמר כי “(המחלוקת) לא בינינו לבין כל הציבור הדתי לאומי, אלא לחלק הזה שלא אוהב את החרדים ואת הרבנות. בגבעת שמואל למשל, אורח החיים המקובל הוא שבשבת בבוקר הולכים לבית כנסת, ואחרי הצהריים כולם נמצאים בקלאב או בסאונה”.

באופן טבעי, דבריו של שר הפנים לשעבר אריה דרעי עוררו סערה רבתי בגבעת שמואל. שמוליק מאירוביץ, יו”ר סניף ‘הבית היהודי’ בגבעת שמואל וחבר המועצה הדתית בעיר הגיב לדבריו של יו”ר ש”ס ואמר: “בניגוד למשתמע מדבריו של אריה דרעי, אני לא מתבייש באוכלוסייה שמתגוררת בגבעת שמואל. אני גאה לגור בעיר הזו, עיר מעורבת שמחברת בין חילונים לדתיים, וגם בין דתיים מכל הזרמים, המגזרים, העדות והסגנונות – ואני מכבד את כולם. מוטב היה לו לח”כ דרעי אם היה יורד אל העם, ולא רק מן השפה ולחוץ, ומכיר טוב יותר את תושבי גבעת שמואל בפרט ואת השכבות והאוכלוסיות השונות בעם בכלל”.

אריה דרעי. צילום: יעקב כהן

תושב גבעת שמואל מאיר פרידמן אשר ידוע בלשונו המושחזת ברשתות החברתיות פרסם אף הוא תגובה לדבריו של יו”ר ש”ס: “אריה דרעי, לשס נגמרו הקלפים, אז אתה מתחיל לפלוט שטויות? כתושב גבעת שמואל – מזמין אותך להתארח אצלי בשבת, לראות את התפילות בבתי הכנסת הפזורים העיר, לראות את תפילות הילדים בשבת, את שיעורי התורה שמתפרסים על כל השבת, את הציבור הנפלא כאן – מופת למדינה, את הערכים עליהם גדלו, את המשרתים היחידות העלית בסדיר ובמילואים ואת מפעלי החסד בעיר”.

ח”כ יום טוב כלפון הגיב על דבריו של דרעי, בהמשך לדבריו של פרידמן בפייסבוק וכתב: “כמי שמכיר את גבעת שמואל מקרוב, את הקהילות הנפלאות (וביניהן הקהילה הצרפתית היקרה) כואב את כאבך על דבריו המקוממים של אריה דרעי. הוא יכול להכפיש, אתם (תושבי גבעת שמואל; א”ט) תמשיכו להפיץ אור ולקדש שם שמיים.”

ואילו ח”כ ניר אורבך, ענה בסרקזם: “רציתי להזכיר את בית המדרש הקהילתי, את התלמוד הישראלי, את עמותת החסד אילני חסד. את מדרשת אוריה ועוד מפעלות ציונות דתית שצמחו בקהילת גבעת שמואל. אבל בשביל בצל עדיף לתת כתובת של חנות הירקות פטרוזיליה בגבעת שמואל.”