Site icon מקומונט גבעת שמואל

הסבא והסבתא היו חטופים באנטבה – הנכד, תושב גבעת שמואל, מצטיין יחידת המסתערבים

סמ”ש מ’, הוא בנם של זוג מוכר מאוד בגבעת שמואל, אבל עכשיו הוא זוכה לכבוד גדול קודם כל בזכות עצמו. בשבוע שעבר התקיים טקס סיום קורס המסתערבים של מג”ב, ומ’ סיים את הקורס כמצטיין

את קורס המסתערבים החל מ’ לפני כשנה מתוך רצון להגיע ללב העשייה הביטחונית שבשנים האחרונות אינה מתרכזת בסיירות החטיבתיות או בסיירות הצה”ליות אלא קודם כל בלוחמה בטרור אותה מוביל משמר הגבול.

אלא שסיפורו של מ’ אולי מתמצה להיותו מצטיין הקורס האחרון של הלוחמים, אלא דווקא מתחיל עוד לפני שנולד, כסביו, סבתו ודודו שהיה אז ילד צעיר היו על מטוס אייר פראנס שנחטף והונחת באנטבה. סיפור שחרור החטופים ע”י סיירת מטכ”ל הוא כבר מזמן אבן דרך בסיפורן של היחידות המיוחדות בארץ ובעולם כולו וכשגדל חלם ש’ לסגור את המעגל ולהצטרך גם הוא ליחידה המטכ”לית. אלא שלצה”ל רצונות משלו ואחרי מיונים ארוכים הוחלט לבסוף להזיזו ולשבצו במשמר הגבול. מ’ לא אמר נואש ועם כל יכולותיו ודחיפה אדירה ממשפחתו זכה להגיע לטקס כשהוא מקבל אות הצטיינות מיוחד ואף זוכה לשאת דברים בפני באי הטקס בשם כל מסיימי המחזור.

אביו של מ’ מסר לנו: “אנו גאים בבן שלנו, שזוכה לתרום ולהגן על מדינת ישראל ועם ישראל. על אף החששות, אנו שמחים שזו הדרך בה בחר ללכת ומתרגשים מאוד מהמעמד המיוחד”

באדיבות: דוברות מג”ב