Site icon מקומונט גבעת שמואל

‘תיאטרון עדות’: תלמידי התיכון הופיעו על הבמה, ובקהל לא נותרה עין יבשה

השבוע עלו באולם התרבות גבעת שמואל ההצגה השנייה והשלישית (מבין 4 מתוכננות), כאשר במופע המרכזי נכחו בקהל בני משפחותיהם של שורדי השואה והוריהם של התלמידים המציגים – תלמידי שכבת ט’ בתיכון גבעת שמואל.

ההצגה הינה אירוע השיא בפרויקט בין דורי- חינוכי טיפולי  בשם  ‘תיאטרון עדות’ – לספר כדי לחיות. במהלך  הפרוייקט הייחודי, באמצעות טיפול ביצירה, הבעה אמנותית, כתיבה ובימוי,  מפיקים במשותף שורדי השואה והתלמידים הצגה המבוססת על סיפור חייהם והישרדותם. התכנית  ‘תיאטרון עדות’ אותה יצרו עירית דגן ועזרא דגן, התקיימה לאורך  שנה וכללה מפגשים שבועיים ועבודה משותפת בליווי מקצועי צמוד של שחקן תיאטרון ‘הקאמרי’ עזרא דגן ומטפלת בדרמה –תרפיה עירית דגן, ובסיומו  כאמור מעלים התלמידים יחד עם שורדי השואה מחזה המגולל את סיפור חייהם תחת זוועות השואה, הישרדותם ותקומתם.  במהלך המפגשים תיעדו התלמידים את זיכרונותיהם של שורדי  השואה ועל בסיס זה נכתב המחזה. בחירת הטכניקות השונות בהן הופיעו הסיפורים על הבמה, הינה פועל יוצא של כל שורד שואה וסיפור האישי.

צילום: שלומי נויפלד

על הבמה בשיתוף פעולה מרגש ויפהפה הציגו התלמידים: ליהיא שרייבר, שלי צ’רטקוב, נטע בראל, רוני יהב, שני קרסקו, הילה פרבמן, חנוך גור, דולב אור, שלומי בן-שטרית, יובל נויפלד, רותם חביב ונועה אברהמוב,  את סיפור חייהם הקשה ומעורר ההשראה של  שורדי השואה תושבי העיר: אפרים ויזל, לאה ידוב, דבי-דבורה גבאי, עליזה (פרידה) שטיינוורצל, סימה סופקה-לוי, יחזקאל שחם, נתן מילר, אברהם רון, לאה אסתר לנדר, יהודה לוקר ומאירה וסרמן (בת הדור השני). הקשר המיוחד שנרקם במהלך שנת העבודה המשותפת, ניכר על הבמה לאורך כל ההצגה.

להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט גבעת שמואל, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/o4BHQs<<

טרם ההצגה נשא דברים ראש העיר יוסי ברודני ואמר :” תכנית ‘תיאטרון עדות’ היא אחת הדרכים היפות והמרגשות לשימור הזיכרון. תכנית המולידה יצירה משותפת, כזו  המשקפת חיבור עמוק בין הדורות, מפגש רגיש וכנה בין שורדי שואה- לדור הצעיר, דור שביום מן הימים יספר את סיפורם. המעמד הזה הוא מעמד מרגש וכשאני מביט בכם- שורדי השואה הלוקחים חלק בתכנית זו , אני מתרגש עוד יותר שכן כמעט עם כולכם יש לי הכרות אישית עמוקה,  ואני בטוח שבני הנוער הנפלאים שלנו הפכו נפלאים  אפילו עוד יותר,  בזכות  העשייה המשותפת וההיכרות איתכם”.

המיזם הינו פרי שיתוף פעולה  של  העירייה – האגף לשירותים חברתיים ואגף החינוך, ארגון הג’וינט ישראל ועמותת ‘תיאטרון עדות-לספר כדי לחיות”.

צילום: שלומי נויפלד