Site icon מקומונט גבעת שמואל

תיירות נגישה לחו”ל

בשנים האחרונות, יותר ויותר ישראלים נהנים מחופשות שהן פינוק אמיתי בחו”ל. החלפת האווירה, היציאה מהשגרה, איתורם של מקומות מופלאים לבקר בהם ואטרקציות חלומיות לחוות – כל אלה, הופכים את החופשות שלנו בחו”ל מקור לאושר גדול ומאפשרים לנו לצאת מן השגרה ולחזור אליה מלאי כוח. אבל, מה קורה כאשר מתכננים חופשה נגישה, עבור בעלי מוגבלויות?

מעל 10% מהאוכלוסייה בישראל מוגדרת כבעלת מוגבלות אשר תשפיע על תכנון החופשה – וזה ממש לא חייב לעצור אתכם. ניתן לתכנן חופשה חלומית אשר תתאים ליכולות ולחלומות שלכם, בכל רמה של כושר גופני ועם כל מוגבלות והעדפה. על תכנון חופשה נגישה בחו”ל – במאמר לפניכם.

ראשית חוכמה – התכוננו לטיסה בהתאם

מעבר לבחירת היעד לטיסה וכמות המזוודות והציוד שתיקחו, חשוב להתארגן מראש מבחינת ביטוח נסיעות לחו”ל. ביטוח נסיעות איכותי יבטיח כי כל מקרה בריאותי שמתרחש במהלך שהותכם בחו”ל יכוסה מבחינת עלויות הטיפול בו באופן מלא, ולעיתים אף במקום, מבלי שתתבקשו לשלם מכיסכם ולתבוע החזרים. הביטוח כולל גם היבטים של ביטוח הטיסה, במיוחד למזמיני טיסות מבעוד מועד, ושיפוי כספי במקרים של ביטול הטיסה מסיבות רפואיות. דאגו לבחור ביטוח נסיעות איכותי לחו”ל אשר יכסה כל היבט רפואי והיבטים נוספים של ביטח המזוודות ושיפוי כספי במקרים של ביטול הטיסה בעל כורחם.

טיסה נגישה

מרבית חברות התעופה יספקו לכם את כל התמיכה לה תידרשו במהלך העלייה למטוס והטיסה, בהתאם למוגבלות ולצורך שלכם בסיוע. חשוב לדעת, כי כבר בשלב הזמנת כרטיסי הטיסה הכרחי ליידע את חברת התעופה על ההתאמות הנדרשות לכם, למשל – בשלב העלייה למטוס. בנמל התעופה בן גוריון בישראל תוכלו לקבל סיוע, מעבר לראש התור, ליווי, והנגשת שירותים שונים על ידי צוות מקצועי. במהלך הטיסה, תוכלו לקבל תמיכה וליהנות מטיסה מונגשת – אולם יש לבדוק בטרם עת מה דרישות חברת התעופה אשר יאפשרו לה להתכונן לטיסה בהתאם.

יעדים נגישים לטיול מושלם

לפעמים, השמיים הם לא הגבול. צילום באדיבות: שאטרסטוק

איזה סוג של טיול אתם מתכננים? האם מדובר בטיול שופינג? טיול אקסטרים או טיול ספורטיבי? האם אתם נוסעים לעיר מתוירת והומה אדם, או ליעד פראי יותר ומיושב פחות? שימו לב – יעדים מתויירים בערים מרכזיות יהוו יעד מונגש אשר יהיה קל יותר להתמודד עמו. תוכלו, למשל, לנסוע לערים מרכזיות באירופה (פריז, לונדון, דבלין, וינה, ואפילו ליוון או לקפריסין) וליהנות מסביבת טיול נינוחה.

אם אתם מחפשים יותר “אקשן”, תידרשו לבצע יותר התאמות על מנת להנגיש את החופשה שלכם – כמו, למשל, לוודא כי המעברים ומסלולי ההליכה הם אפשריים לכם, כי תוכלו להתמודד עם המקום בשעות היום והלילה, וכדומה. ישנם בעלי מוגבלויות שאוהבים לצאת לחופשות סקי, ואף ישנם מטפסי הרים אשר המשיכו בתחביבם גם לאחר שאיבדו שתי רגליים. ולכן, גם אתם תוכלו לתכנן חופשה חלומית – רק הכינו מראש את כל הציוד הנדרש עבורכם, בדקו (ואז בדקו שוב) כי כל המסלולים מתאימים ליכולותיכם, והגיעו במצב רוח הרפתקני 🙂

טיפ – אם אתם בדרך לחופשה משפחתית, תשמחו אולי לדעת כי פארקי השעשועים של דיסני, באורלנדו, באנהיים קליפורניה, ובפריז צרפת, נחשבים אתרים מונגשים ומותאמים לבעלי מוגבלויות באופן מושלם.

ההכנות שמסביב

בנוסף ליעדי הטיסה ולמסלולי הטיול, חשוב במיוחד לבחור בשירותים נלווים מונגשים על פי הצורך. כמו כן, חשוב לבחור מלון מונגש ומותאם ולחקור מעט על מסעדות ונותני שירותים בסביבות הטיול שלכם אשר תוכלו להשתמש בשירותיהם. אם אתם מתכננים את הטיול לבד – צרו קשר עם מלונות בהם תשהו ובתי עסק נוספים באזור, אספו המלצות ושאלו באופן ברור אודות ההתאמות הנדרשות אשר יאפשרו לכם ליהנות מכלל השירותים המוצעים בבית העסק. אספו המלצות שיינתנו לכם על ידי מקומיים, ורכזו, במידת האפשר, תשובות ומידע נוסף שתידרשו לו, במסמך שאותו תדפיסו לקראת היציאה לחופשה.