Site icon מקומונט גבעת שמואל

תיכון גבעת שמואל מתחבר לצד האומנותי שלו

מחול, תיאטרון, בדיקות בריאות ותערוכה: לקראת סוף שנת לימודים ראשונה תיכון גבעת שמואל הציג ערב תוצרים בסימן 70 שנה למדינה. וגם – פרויקט ‘תיאטרון עדות’, בשיתוף שורדי שואה ותלמידי התיכון העירוני, יוצא לדרך

תלמידי תיכון גבעת שמואל. צילום: דוברות עיריית גב”ש

ערב יפהפה ומרגש קיים ביה”ס התיכון באולם התרבות – ערב תוצרים ומצטיינים בסימן 70 שנה למדינת ישראל. הערב בנוכחות תלמידי בית הספר וההורים, מנהלת ביה”ס תיכון גבעת שמואל, חני-סוויסה אלון , וצוותי ההוראה, ראש העיר יוסי ברודני ומנהלת אגף החינוך אתי דהן,  נפתח בתערוכה – את רחבת הכניסה פיארו עבודותיהם של התלמידים. תלמידות מסלול ‘כוכב’- עיצוב ואמנות, בהובלת מיכל כץ, יצרו תערוכה המתייחסת לאירועים וסמלים בהוויה ובתרבות הישראלית ותלמידי מסלול ‘מרום’  דאגו לבריאותם של האורחים וביצעו בדיקות רפואיות לכל המעוניין.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

תלמידי המסלולים תיאטרון ומחול בהובלת המורים לתיאטרון: ורד דניאל -אמיר, איתן סיוון ורם רחמים והמורות למחול: יפה כהן וחן סלם בלו, הפגינו את כישוריהם במופע של סצינות ממחזות ישראלים בתקופות שונות, השלובים יחד עם קטעי מחול ושוזרים בתוכם את 7 היסודות- עצמאות, הגנה, זהות, משפחה, דור העתיד וחינוך.

תלמידי תיכון גבעת שמואל. צילום: דוברות עיריית גב”ש

מנהלת בית הספר חנית סוויסה – אלון הדגישה את תפקידה של מערכת החינוך ביצירת הזדמנויות למצוינות בכל התחומים וחיזוק תחושת המסוגלות והגשמת החלומות. “על הבמה הופיעו ביחד, בהרמוניה ובמקצועיות תלמידות המחול ותלמידי התאטרון וגרמו לכולנו להתרגש ולהתגאות” הוסיפה, וציינה כי שותפים רבים שילבו כוחות  להצלחה: העירייה ואגף החינוך בעירייה, , משרד החינוך, הורים, מורים והתלמידים הנהדרים.

לאיחולים ולברכות הצטרפה גם יו”ר ועד ההורים גליה גרימברג, גליה שהתייחסה להנהלת התיכון ולצוותי ההוראה ואמרה כי “כולנו זכינו למנהלת ולצוות שכל כך אכפת להם מכל תלמיד ותלמיד!”

עדות על הבמה

בנוסף, בימים אלה יצא לדרך פרויקט של האגף לשירותים חברתיים בשיתוף תיכון גבעת שמואל שיימשך גם במהלך שנת הלימודים הבאה. מדובר בפרויקט בין דורי- חינוכי טיפולי  בשם  ‘תאטרון עדות’ – לספר כדי לחיות, במהלכו באמצעות טיפול ביצירה, הבעה אמנותית, כתיבה ובימוי מפיקים במשותף שורדי השואה והתלמידים הצגה. בחמישי האחרון  הגיעו 15 שורדי שואה תושבי העיר  למפגש הראשון עם תלמידי שכבת ח’ שהתקיים בספריית ביה”ס.

מדובר בתהליך של כשנה הכולל מפגשים שבועיים ועבודה משותפת בליווי מקצועי צמוד של שחקן תיאטרון ‘הקאמרי’ עזרא דגן ומטפלת בדרמה –תרפיה עירית דגן, ובסיומו מעלים התלמידים יחד עם שורדי השואה מחזה המגולל את סיפור חייהם תחת זוועות השואה, הישרדותם ותקומתם.  במהלך המפגשים מתעדים התלמידים את זיכרונותיהם של שורדי השואה ועל בסיס זה נכתב המחזה.  בחירת הטכניקות השונות שבהן יופיעו הסיפורים על הבמה היא פועל יוצא של כל שורד שואה וסיפור האישי.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

מנהלת האגף לשירותים חברתיים אתי סומך “לצערנו, עם השנים מתמעט מספר שורדי השואה היכולים לספר לנו את סיפור השואה ממקור ראשון. בשנים האחרונות אנו פועלים לפתח פעילויות פנאי ושירותים מגוונים לרווחת שורדי השואה ופרויקט זה הוא שליחות והזדמנות להנציח את סיפורם האישי לצד יצירת קשר בין-דורי. פרויקט  ייחודי זה,  מהווה תהליך טיפול וריפוי עבור שורדי השואה ובד בבד  מהווה מסמך עדות חי עבור כולנו”.

לשמר את זיכרון השואה, יחד עם השורדים האחרונים. צילום: עיריית גב”ש

 

<div class="fb-comments" data-href="https://www.gcity.co.il/" data-numposts="5"></div>