Site icon מקומונט גבעת שמואל

תכנית היזם “א.ב התחדשות עירונית” לפינוי-בינוי בשכונת גיורא נדחתה על ידי הוועדה המקומית

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה גבעת שמואל דחתה את תכניתה של  א.ב התחדשות עירונית בשכונת גיורא בעיר • “תכנון עמוס, מנותק, כפוי ולא הגיוני לאזור זה של העיר” כך נאמר בהחלטת הוועדה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בגבעת שמואל, החליטה בסוף השבוע לדחות את תכניתו של היזם “א.ב התחדשות עירונית”, לפינוי בינוי בשכונת גיורא בעיר. בנימוקי הוועדה נאמר כי “היזם הגיש את התכנית תוך התעלמות מוחלטת מהמגמות והתהליכים העירוניים והציג תכנון עמוס, מנותק, כפוי ולא הגיוני לאזור זה של העיר”.

עוד קבעה הוועדה כי תכניתו של היזם,  לא נותנת מענה למדיניות התכנון העירונית ולא ברור אילו פתרונות ושירותים עירוניים יכולים לתמוך את התכנון המוצע: גינות, פארקים, היבטים תחבורתיים – כיצד יפעל מערך התחבורה ומה ההשפעה של כמות כלי הרכב העצומה על רחובות העיר, תיאום תשתיות ועוד.

כזכור, בשנים האחרונות מקדמת עיריית גבעת שמואל ביוזמתה, תכנית להתחדשות עירונית בשכונת גיורא, בתאום עם כל משרדי הממשלה הרלוונטיים לרבות בנושאי תחבורה, סביבה, פרוגרמה ועוד.

לפני כחודש בתום עבודה מאומצת של העירייה – הן במישור המשפטי והן במישור התכנוני, הותמ”ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור), אישרה להפקדה את תכניתה של עיריית גבעת שמואל להתחדשות עירונית בשכונת גיורא וקבעה כי “התכנית כפי שהוגשה ע”י עיריית גבעת שמואל בשיתוף הרשות להתחדשות עירונית במשרד השיכון, רשות מקרקעי ישראל ומשרדי ממשלה נוספים, היא תכנית נכונה, ראויה, ברת ביצוע ומאוזנת המתחשבת בכלל הצרכים השכונתיים והכלל עירוניים”.

שכונת גיורא. צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל

בנוסף לטיעונים שנאמרו, ציינה הוועדה כי תכניתו של היזם “א.ב התחדשות עירונית”, מתעלמת וסותרת לחלוטין את תכנית המתאר בהיבטים הבאים: תוספת משמעותית וגדולה של יח”ד למגורים בניגוד לקבוע בתכנית המתאר, נפחי בינוי מעבר לקבוע בתכנית המתאר, גובה בינוי החורג ממגבלת הגובה בתכנית המתאר, התעלמות מצירים ירוקים, שבילי הולכי רגל ואופניים והתחברות לרשת הירוקה בעיר. כמו כן, אין התייחסות להיבטים נופיים לרבות שטחים ירוקים פתוחים,, שבילי אופניים, צירים ירוקים, ועוד.

אדריכלית העיר טל אשכנזי: “התכנית המוצעת על ידי היזם “א.ב התחדשות עירונית”, מתעלמת מתכנון זה ומעמיסה כמות יחידות דיור עצומה על השכונה והעיר ללא חשיבה ארוכת טווח וללא התאמה להתפתחות העתידית של העיר. בנוסף, תכנית זו מציגה ראייה תכנונית צרה המתעלמת מהיבטים עירוניים בסיסיים שלהם השפעה מהותית על איכות החיים של כלל תושבי העיר”.

ראש העיר גבעת שמואל, יוסי ברודני: “תכנית העירייה להתחדשות עירונית בשכונת גיורא, נעשתה בהסתכלות עירונית רחבה תוך התחשבות בהיבטי תחבורה, פיתוח סביבתי, תשתיות, שבילי אופניים, חניות וריאות ירוקות וצפויה להביא לשיפור חזות העיר ואיכות החיים של תושבי שכונת גיורא בפרט ושל תושבי העיר בכלל. עיריית גבעת שמואל תמשיך לפעול בנחישות ובראיה עירונית רחבה, לאישור התכנית שהוגשה על ידה ולקידום מימושה בפועל לרווחתם של תושבי השכונה והעיר כולה”.