Site icon מקומונט גבעת שמואל

תלמידות אולפנת אמי”ת יצאו לסיור לימודי במאיץ החלקיקים בשוויץ

21 תלמידות בשכבות יא’+יב’ באולפנת אמי”ת גבעת-שמואל הלומדות פיזיקה 5 יחידות יצאו בתחילת השבוע לסיור לימודי במאיץ החלקיקים בסרן שבשוויץ ויעמיקו בשאלת התהוותו של היקום.

תלמידות אולפנת אמי”ת בסיור במאיץ החלקיקים בסרן, שוויץ. תמונה: באדיבות דוברות עיריית גבעת שמואל.

יוזם נסיעת הלימוד החווייתית הוא מנהל התיכון באולפנת גבעת-שמואל איתמר רוזנפלד, שסיפר כי לקראת הביקור בסרן השתתפו התלמידות בקורס הכנה מעמיק בנושא מבוא לחלקיקי החומר, לצד עיסוק בסוגית החיבור שבין תורה ומדע. “את המחקר המדעי של חוקי סרן אנחנו משלימים במבט של קדושה ותורה. אצלנו אין סתירה. הבנות חוות את הלמידה בסרן כחלק בלתי נפרד מבניין העולם הדתי שלהן”.

במהלך השבוע הבנות חוות מפגשים עם חוקרים מכל העולם, בהם הן לומדות על המחקר הנעשה במאיץ החלקיקים ועל המבנה של המאיץ ודרכי הפעלתו. הבנות נחשפות לקדמת מדעי הפיזיקה ולומדות על תיאוריות שכעת הן בבחינת הקצה של המדע ועל הדרכים בהם החוקרים מנסים לאשש או להפריך אותן. שיאו של הביקור הוא הסיור במאיץ עצמו, שנבנה בעזרת טכנולוגיה ישראלית, כמאה מטר מתחת לפני האדמה, בו הבנות יכולות לראות מקרוב את הפלא הטכנולוגי.

תלמידות אולפנת אמי”ת בסיור במאיץ החלקיקים בסרן, שוויץ. תמונה: באדיבות דוברות עיריית גבעת שמואל.

משוויץ מספרות התלמידות על ההתרגשות הגדולה לקראת ההזדמנות לחוות מצוינות מדעית ולקחת חלק בפרויקט המדעי הגדול בעולם, לצד האתגר הגדול שבלמידה מאתגרת ברמה בין לאומית.

לכתבות נוספות במקומונט גבעת שמואל:

בשורה לתושבי גיורא: בוטל צו המניעה שהוטל על פרוייקט פינוי-בינוי

“קרוב לבית, קרוב ללב”: מה עשו אושיות הסטייל והאופנה של המגזר הדתי דווקא בגבעת שמואל?

פורים ללא הפסקה: סיכום החגיגות בגבעת שמואל