Site icon מקומונט גבעת שמואל

תלמידות אולפנת אמי”ת עמדו לצד הקשישים גם ביום הקדיש הכללי

תלמידות י”ב באולפנת אמי”ת גבעת שמואל, אשר שבו מהמסע לפולין לפני חודשיים,  בחרו להקדיש את עשרה בטבת למפגש של זיכרון והנצחה עם קשישים ניצולי שואה.

בעודן צמות, הגיעו תלמידות השכבה בליווי המחנכות לבית האבות “בעל התניא” בבני ברק, אשר מרבית מדייריו הינם ניצולי שואה. את המפגש פתחו הבנות בטקס לציון יום הקדיש הכללי, אשר עמד בסימן הוקרה והערכה לניצולים ולצד גאווה לאומית וציונית. בסיום הטקס , אשר ריגש את הניצולים ואנשי צוות בית האבות,  ישבו הבנות לשיח אישי עם הקשישים ושמעו מהם את סיפור הצלתם האישי, בצירוף מסרים ותובנות לחיים.

נעמה פוסטיק תלמידת יב :”כששוחחתי עם הקשישות והבנתי שהן היו במקומות הזוועה בהם ביקרתי רק לפני חודשיים, הרגשתי שלמרות הקושי והצום- זו הדרך הנכונה ביותר לציין את עשרה בטבת”.

בטקס כללי שנערך באולפנה לציון יום הקדיש הכללי ובו לקחו חלק כל תלמידות האולפנה, שיתפו תלמידות שכבת י”ב את חברותיהן הצעירות ברשמי המסע לפולין.

ראשת אולפנת אמי”ת גבעת שמואל, חנית פרשטנד :” אנו רואים חשיבות עצומה בחיבור תלמידותינו לדורות הקודמים , ניצולי השואה ודור התקומה , מתוך אמונה  וציונית כי זהו הבסיס הנכון לחינוך דור העתיד”

תלמידות אולפנת אמי”ת. באדיבות דוברות עיריית גבעת שמואל