Site icon מקומונט גבעת שמואל

תלמידי בתי הספר בגבעת שמואל מרכינים ראש לזכר הנופלים

השבוע התקיימו בכל מוסדות החינוך בגבעת שמואל עצרות זיכרון לזכר הנופלים המערכות ישראל ופעולות האיבה. ראש העיר, זמיר בן ארי שנכח בטקסים פנה ואמר: "אנו משפילים עינינו לאדמה שלקחה כל כך הרבה ומחבקת ברגביה חברים, פקודים ומפקדים, בלב של כולנו נרעד המיתר, הגרון ניחר לנוכח היגון שעוטף את משפחות השכול. בשנים האחרונות הפך האזרח הישראלי לקורבן המרכזי של המלחמה. הרג אזרחי מכוון ואכזרי, משמש את ארגוני הטרור, מכשיר איום על היסוד המרכזי עליו מושתת העולם המערבי הנאור, והוא החופש לחיות, החופש להביע את דעתך והשמירה על עקרון הסבלנות והסובלנות. נאחל למדינה שיפסקו שפיכות הדמים, ישרור השלום בינינו לבין אויבינו ובעיקר בינינו לבין עצמנו. יש לנו עם חזק וכלכלה חזקה, ואתם, בנים ובנות גבעת שמואל, הינכם דור העתיד של המדינה, אתם תגנו עליה ותנהיגו אותה".

בבית הספר ע"ש "יגאל אלון" ציינה מנהלת בית הספר הגב' תמי הלוי: כל שם הוא עולם ומלואו מאחורי כל שם עומדת משפחה. אין מילים שיקלו על הכאב. עצמאות של מדינתנו מחירה יקר מפז. תוגת יום הזיכרון נמהלת בחגיגות יום העצמאות של מדינתנו ואנו גאים על הישגיה". מקהלת בית הספר בניצוחה של הגב' נציה אוטורגוסט שרו משירי יום הזיכרון והתלמידים הקריאו קטעי קריאה שכתבו חיילים.

בבית הספר הממ"ד "מורשת זבולון" פתחה מנהלת בית הספר, הגב' בהירה אייל: "היום אנו עומדים דום, מרכינים ראש, זוכרים את העבר את הגיבורים במערכות ישראל ואת הנפגעים בפעילות הטרור אשר במותם ציוו לנו את החיים, נזכור ולעולם לא נשכח".

מ"מ אברהם גולדברג: "בעוד כמה שעות נחגוג את יום העצמאות. המעבר משכול לשמחה הינו מעבר חד. אני מקווה כי כאשר אתם תלמידים תהיו בגיל צבא לא תצטרכו להתגייס ויתקיים 'לא ידע גוי אל גויי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה'".

השנה, כחלק מהטקס הודלקו ששה משואות, כאשר כל אחת מבטאת ערך השייך לעם ולמדינה. ראש העיר, זמיר בן ארי מלווה בבנו גלעד, תלמיד כיתה ב' של בית הספר, התכבד להדליק משואה כהוקרה לעיר גבעת שמואל, על תרומתו לפיתוח העיר שגשוגה, למערכת החינוך שלה עד להבאתה למעמד עיר. עוד הודלקו 5 משואות נוספות כהוקרה, לתורה על ידי הרב יוסף זינגר שליט"א, לחינוך על ידי ד"' חדווה הייזלר, מנהלת המחלקה לחינוך, רפואה על ידי פרופ' קטאי, לחסד ולירושלים.

הטקס הסתיים בהקראת "תפילה לשלום המדינה", בהפרחת בלונים בצבעי כחול לבן ובתקווה לשחרור הנעדרים והחיילים השבויים.