Site icon מקומונט גבעת שמואל

תעשו “Like” לילד שלכם…

“בית הספר להורים” של השרות הפסיכולוגי בגבעת שמואל פתח את שנת הפעילות 2011 שלו, בהרצאה “ילדי דור המסכים”. ההרצאה עסקה בהשפעת השהייה מול מסכי הטלוויזיה והמחשב על תרבות הפנאי, על היחסים החברתיים ועל הרגלי השינה והתזונה בקרב ילדים.
עשרות הורים הגיעו לשמוע את הרצאתו של המומחה אורח, תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי . “הילדים של היום יושבים מול עשרה מסכים ובעצם לא נמצאים באף מסך. השהייה מול מסכי הטלויזיה, המחשב, הפייסבוק והאינטרנט יוצרת ניכור חברתי ומשאירה את הילד בודד”. כך אמר ליאון בהרצאה כשהעלה את הבעיות המרכזיות של המדיה, והוסיף שהפיתרון האפשרי הוא שיתוף ההורים בפעילויות הילדים במטרה למזער את היקף החשיפה.
“אנחנו לא צריכים לפחד מהפייסבוק, אך צריך להגביל את השימוש בו ולדעת מה קורה בו. אם הילד ממשיך בפעילות חברתית, חוגים ויוצא אל העולם החיצוני, אין כל בעיה שיהיה מול המסך אך במינון מוגבל ובמרחב המשותף בבית. התפקיד שלנו כהורים הוא לשאול, לבדוק ולהיות בקשר עם הילדים”.
אהובה עציוני, מנהלת השרות הפסיכולוגי ובית הספר להורים, הציגה בתחילת הערב את תפקיד ההורים בעידן המודרני והזמינה את ההורים להשתתף בפעילויות של בית הספר להורים בגבעת שמואל, כדוגמת הרצאות בנושאים :גבולות ומשמעת, קנאת אחים, פחדי ילדים, גמילה מחיתולים ועוד… סדנאות להורים, קבוצות לילדים ופעילויות משותפות להורים וילדים. עציוני הזכירה את החשיבות של קבלת יעוץ, הכוונה וקבלת כלים בכל הקשור ליחסי הורים-ילדים.