Site icon מקומונט גבעת שמואל

תפקידו של הנדסאי בניין –  כל מה שצריך לדעת

צילום: rawpixel

מתכננים ללמוד הנדסאי בניין ורוצים לדעת מהן אפשרויות התעסוקה וכיצד נראה יום בחייו של ההנדסאי? מהם תפקידיו של הנדסאי בניין ומדוע כדאי לכם ללמוד את התחום? מה חשוב לדעת על מסלול הלימודים לתואר הנדסאי בניין? כל זאת ועוד בכתבה הבאה.

מהם תפקידיו של הנדסאי בניין?

הנדסאי בניין הוא איש מקצוע מוסמך בתחום ההנדסה האזרחית, במהלך לימודיו הוא רוכש ידע תיאורטי וניסיון מעשי במגוון רחב של נושאים הקשורים למקצוע ולתפקיד. הנדסאי בניין, מתוקף הכשרתו המקצועית, רשאי לתכנן מבנים עד לגובה של 4 קומות, הוא יכול לחתום על תוכניות לתכנון מבנים ולניהול בבניין, ובאפשרותו לייצג את הלקוח בפני ועדות התכנון והבנייה ברשויות המקומיות כדי לקבל היתר בנייה. בנוסף, הנדסאי בניין רשאי לפקח ולארגן אתרי בנייה, הוא מוסמך לתכנון ולביצוע של עבודות תשתית כמו סלילת כבישים ובניית גשרים, בהתאם להתמחות המקצועית שבחר במסלול הלימודים.

בסיום הלימודים ולאחר קבלת הדיפלומה, הנדסאי בניין יכול להשתלב במגוון תפקידי ניהול, פיקוח ותכנון, הן כשכיר והן כעצמאי. הנדסאי בניין יכול לעבוד כמפקח בנייה, כמנהל אתר בנייה, כמנהל עבודה, כחשב כמויות ועוד.

כמה שנים נמשכים לימודי הנדסאי בניין?

כמה הנדסאי בניין מרוויח?

השכר הממוצע בשוק להנדסאי בניין שרק סיים את לימודיו הוא כ-8,000 ₪. זהו שכר התחלתי ההולך וגדל ככל שצוברים ותק וניסיון. ניתן להגיע בקלות לשכר של חמש ספרות לאחר כשנתיים עד חמש שנים בתחום.

חשוב לזכור כי הנדסאי בניין יכול להפוך לעצמאי וכך לשפר את הכנסתו, אך בדרך כלל משתלבים בחברות בנייה, חברות תכנון ובתפקידים נוספים כשכירים, ורק לאחר ותק וניסיון בענף יש היוצאים לדרך עצמאית.

תוכנית הלימודים להכשרת הנדסאי בניין בהנדסאים תל אביב

תוכנית הלימודים לתואר הנדסאי בניין מתאימה בעיקר לבעלי אוריינטציה טכנולוגית ואוריינטציה יישומית, זהו מסלול לימודים מעניין ומאתגר הכולל קשת רחבה של תחומים ונושאים. במסגרת הלימודים לתואר הנדסאי בניין הסטודנטים לומדים מקצועות מדעיים וריאליים ומגוון נושאים הקשורים להנדסה אזרחית, בדגש על הנדסת בניין. בין נושאי הלימוד:

כדאי לדעת כי במהלך הלימודים יש לבחור אחת משתי התמחויות:

ההתמחות המקצועית משפיעה על אפשרויות התעסוקה, לכן כדאי להתייעץ עם יועץ הלימודים במכללה כדי לקבל החלטה נכונה ושקולה. כמו כן, בוגרי הנדסאי בניין יכולים להמשיך ללמוד במסלול מקוצר כדי לקבל תואר מהנדס בניין.

איפה כדאי ללמוד הנדסאי בניין?

יש ביקוש רב להנדסאי בניין לכן אפשר ללמוד את התחום במגוון מוסדות לימוד, אך כדי לקבל הכשרה מקצועית ודיפלומה מוערכת כדאי גם לכם לבחור בהנדסאים תל אביב. לימודי הנדסאי בניין בבית הספר הנדסאים תל אביב מבטיחים לכם יתרונות רבים ובסיום הלימודים תוכלו להשתלב בקלות בתפקידי מפתח בחברות מובילות בענף הבנייה וההנדסה האזרחית. כל הסטודנטים זוכים ליחס אישי מהמרצים, לכיתות לימוד קטנות ומאובזרות, למעבדות מחקר ותרגול מתקדמות ולתכני לימוד המותאמים לדרישות השוק.