Site icon מקומונט גבעת שמואל

תקלות נפוצות במדפסת

בעידן בו אנו חיים, אין בית או משרד שאין בו מדפסת, כל אחד עושה שימוש במדפסת בין אם זה סטודנט בבית או תלמיד בבי”ס ועד אנשים אשר מנהלים עסק מהבית ומשרדים גדולים. חשוב שנהיה מודעים לאילו תקלות קיימות היום על מנת שנדע לא להיבהל ולדעת לפתור אותן.

אז מה הן התקלות הנפוצות היכולות להפתיע אותנו פתאום ביום בהיר?

דף תקוע – יכולות להיות כמה סיבות: לא הכנסתם כראוי את הדפים למדפסת, גלגלי הגריפה נשחקו ולכן הם לא מכניסים את כל הדף למדפסת או מכניסים אותו באלכסון ואז הדף נתקע וסיבה נוספת זה שהדפים במגש אינם צמודים או יושבים באלכסון.

הפתרון: אם לא ראיתם איפה הדף התקוע, פתחו את מכסה המדפסת, הוציאו את הטונר ותנסו למצוא את הדף התקוע, מצאתם? יופי, משכו אותו בעדינות כדי שיצא שלם והחזירו את הטונר, סגרו את מכסה המדפסת, יישרו את הדפים ונסו להדפיס שוב. לא מצאתם את הדף התקוע? פתחו את מגש המדפסת האחורי (במידה ויש) בדקו אם הנייר נמצא שם ובצעו בשנית את הפעולה, לפני שאתם מכניסים את הדפים הזיזו אותם. אם הדף נקרע אל תמשכו אותו כי זה עלול לסבך את הבעיה יותר ולהזיק לגליל שנמצא בתוך המדפסת ואז יהיה צורך בטכנאי שיפתור את הבעיה ויחליף את הגלגלים של הגריפה (שיש להחליפם לאחר 85 אלף הדפסות בממוצע).

הדפים שהדפסתם יוצאים מלוכלכים – הטונר במדפסת ריק או פגום.

הפתרון: ראשית החליפו טונר ונסו להדפיס שוב, אם הדפים יוצאים שוב מלוכלכים יש צורך להזמין טכנאי כי ככל הנראה אבקה נכנסה למדפסת ויש צורך לפרק את הסורק. על מנת שמקרים כאלה לא יקרו יש לרכוש טונר איכותי. סיבה נוספת לתקלה מסוג זה יכולה להיות אלקטרונית, תקלה שתעלה יותר ביוקר ובמקרה כזה עדיף לרכוש מדפסת חדשה. הקליקו למעבר לקטלוג של המדפסות.

מדפסת מרעישה במהלך ההדפסה

תקלות נפוצות במדפסת. תמונה: pexels

פתרון: החלפת טונר, אם זה לא פתר את הבעיה ככל הנראה גלגלי השיניים שבורים או שהשתמשתם בטונר שלא מתאים למדפסת והכנסתם אותו בכוח, שימו לב! לא מכניסים בכוח טונר למדפסת. במצב זה יש לקרוא לשירות התיקונים.

המדפסת דלוקה אבל לא מדפיסה

פתרון: האם יש דפים? אם כן, אחלה ועכשיו בדקו אם הטונר נגמר, במידה וכן החליפו אותו, אם הבעיה היא לא הטונר אולי הכבלים לא מחוברים ויש להדק אותם, לבטל הדפסות, לכבות ולהדליק את המדפסת ולוודא שכל הדרייברים במחשב תקינים.

הדפסה איטית מאוד – המדפסת איטית מדי, לא מהירה כפי שחשבתם.

פתרון: הגדרה מחדש של פעולת המדפסת. הורדת איכות ההדפסה תביא להעלאת המהירות שלה, הדפסת עמודי אינטרנט ללא הגרפיקה תביא למהירותה ואפשרות נוספת, הוספת זיכרון נוסף למדפסת.