Site icon מקומונט גבעת שמואל

תקנון מניעת הטרדה מינית בעבודה של ההסתדרות

עבודה בסביבה מעורבת  של גברים ונשים מגילאים, תרבויות, מסורות והרגלים שונים עשוי לעורר מצבי אי-נוחות, קושי נפשי ופיזי ועד למצבי הטרדה, לצערנו הרב. כמו-כן, מעבידים או עובדים בדרגות גבוהות יותר עשויים לנצל את סמכותם ולהטריד את עובדיהם במודע או שלא במודע. ולכן, בשנת 1998 חוקק “החוק למניעת הטרדה מינית” כדי לצמצם ולמנוע מצבי הטרדה מינית במקום העבודה, או להנחות את המעבידים כיצד להתמודד עם מקרה של הטרדה מינית.

ראשית, חשוב לציין כי המקרים הבולטים והרבים יותר הם מקרי הטרדה מינית שנעשו על ידי גבר כלפי אישה. יחד עם זאת, ישנם מקרי הטרדה מינית שנעשו גם על ידי אישה. החוק מכסה כל אפשרות של הטרדה מינית הן על ידי גבר והן על ידי אישה, כלפי אישה או גבר. על פי החוק, בגדר הטרדה מינית נקבעו שש צורות התנהגות אסורות. כעת נציג מספר התנהגויות אסורות ודוגמאות:

על מנת שסביבת העבודה תהיה סביבה שוויונית, בטוחה ונוחה לכל עובדיה, ישנה חשיבות רבה לחדד את הדגשים הללו ולספק אוזן קשבת לכל עובד או עובדת המביעים קושי קטן כגדול הנוגע להתמודדות במקום העבודה בכלל, וקשיים הנוגעים לשלומם ולהרגשתם האישית בפרט. בייחוד כאשר העובד או העובדת חוששים למקום עבודתם, מרגישים פגיעים ומפוחדים, ודואגים שמא שמם הטוב ייהרס. חשוב לזכור כי לא הקורבן הוא זה שצריך להיענש או להיפגע בצורה כזו או אחרת, אלא הפושע. את הקורבן יש לחזק, ללוות ולהעניק לו תמיכה והכלה.

התקנון למניעת הטרדה מינית

ולכן, ההסתדרות קבעה מספר צעדי מנע, במסגרת תקנון מניעת הטרדה מינית בעבודה של ההסתדרות, הדורשים מכל ממונה מטעמה ומכל עובד לכבד את הדרישות הבאות:

חשוב לכבד את הדרישות האלה כדי לשמור על סביבת עבודה נעימה, הוגנת ובטוחה.