Site icon מקומונט גבעת שמואל

תקציב עיריית גבעת שמואל אושר. בניגוד להצהרות הבחירות – יעקב ויליאן ומשה מרר ימונו לתפקיד סגן ראש העיר בשכר

תקציב עיריית גבעת שמואל על סך כ-180 מיליון ש”ח אושר אמש בישיבת מועצת העיר ברוב קולות מוחלט, כשרק שניים התנגדו. חברת המועצה רונית לב, שבאופן רשמי מכהנת כיו”ר האופוזיציה – הצביעה גם הפעם יחד עם ראש העיר ותומכיו.

אמש אישרה מועצת העיר גבעת שמואל את תקציב העירייה לשנת 2020. בתקציב, שנשאר זהה בגובהו לזה של השנה החולפת, ועומד על סך של כ-179,666,000 ש”ח, לא ניכנס גם השנה, כמו בשנה שעברה, מענק איזון של משרד הפנים, לאחר שנים רבות בעבר בהן עיריית גבעת שמואל, כמו ערים רבות נוספות, לא החזיקה בתקציב מאוזן עצמאית ונאלצה להזדקק לעזרה ממשלתית.

הסעיף הגדול ביותר בתקציב גבעת שמואל 2020 הוא כצפוי תקציב החינוך, שעומד על סך של 64.2 מיליון ש”ח, המהווים עליה של 7.3% מהשנה שעברה.

ישיבת מועצת העיר (ארכיון). באדיבות דוברות עיריית גבעת שמואל

גם תקציב הרווחה העירוני גדל ועומד על מעט פחות מ-21 מיליון ש”ח.

על פי התקציב שאושר, עיקר הכנסות העירייה בשנת 2020 יגיעו מגביית הארנונה (77.5 מיליון ש”ח), משרד החינוך (33.8 מיליון ש”ח), משרד הרווחה (12.3 מיליון ש”ח) ומהכנסות עצמאיות אחרות (20.1 מיליון ש”ח).

ראוי לציין כי חלק נכבד מתוספות התקציב ניתן לשייך להקטנת חובות העירייה וההלוואות, שבשנת 2019 שיעור ההחזר שלהן מסך התקציב עמד על כ-12.5 מיליון ש”ח ובשנת 2020 צפויה הוצאה של 1.8 מיליון ש”ח בלבד עבור פרעון מלוות.

סעיף שנוי במחלוקת שאושר גם הוא בישיבת המועצה אמש, היה אישור מינויו של חבר המועצה (הבית היהודי) יעקב ויליאן לתפקיד סגן ראש העיר בשכר, תוך קיום רוטציה על התפקיד בעוד כשנתיים, יחד עם יו”ר סיעת חופש-לעתיד, משה מרר.

נזכיר, כי בעשור האחרון בו מכהן יוסי ברודני כראש העיר, הוא נמנע באופן קבוע מלאייש את תקן סגן ראש העיר בשכר ומינה תחתיו סגנים וממלאי מקום בהתנדבות בלבד. במשך השנים חזר ברודני והדגיש כי לדעתו, בעיר קטנה יחסית כמו גבעת שמואל אין צורך במינוי סגן ראש עיר בשכר, שצפוי להגיע ליותר מ-400 אלף ש”ח בכל שנה.