Site icon מקומונט גבעת שמואל

תרגיל העורף הלאומי” נקודת מפנה 3″ הסתיים בהצלחה

עיריית גבעת שמואל השתתפה בשלישי האחרון, יחד עם כל הרשויות בתרגיל עורף לאומי “נקודת מפנה 3” בו תורגל כל מערך החירום של גבעת שמואל.

 בשעה 11:00 בבוקר, עם השמע הצפירה, כינס יוסי ברודני ראש העיר ויו”ר ועדת המל”ח (משק לשעת חרום) את כל ראשי ועדת המל”ח אל מרכז ההפעלה והחל בניהול העיר במתכונת חרום. במהלך התרגיל הזרים פיקוד העורף, באמצעות מפקד היקל”ר (יחידת קישור לרשויות) סא”ל במיל רוני ברהום, מספר תרחישים שהעיקרי בהם כלל נפילת טיל על בניין ברחוב מנחם בגין שגרם להרס כבד של הבניין, נפגעים רבים ו 75 לכודים שנותרו בבניין. מיד עם קבלת הידיעה על הפגיעה הישירה, שלח ברודני למקום צוות התערבות מורחב שהגיע אל היעד תוך דקות ספורות והחל בפעולות החילוץ וההצלה ובמקביל שידר למרכז ההפעלה הנמצא במקלט העירייה את תמונת המצב מהשטח.

ע”פ תמונת המצב שנתקבלה, הורה ראש העיר על הקמת מרכז פינוי/השהייה עבור התושבים שחולצו מהבניין, המשימה הוטלה על אברהם גוטמן, המשמש כיו”ר ועדת פס”ח . בנוסף הפעיל ברודני את מערך מל”ח היישובי לרבות חלוקת מים לתושבים, תיקוני תשתיות, חשמל, מים וביוב, היערכות לפתיחת מרכזי פינוי/ השהייה ומרכז קליטה ושליחת צוותי טיפול באוכלוסיה אל מוקדי התרחישים ואל מרכזי הפינוי. במקביל לתרחיש המרכזי ברחוב מנחם בגין, תורגלו כל מוסדות החינוך בעיר, לרבות גני הילדים.

בכל בתי הספר ובאשכולות גני הילדים הוצבו בקרים מתנדבים שתודרכו, מבעוד מועד, ע”י קב”ט העירייה דרור אייל. כמו כן, הוזרמו פניות של תושבים אל מוקד החרום במטרה לתרגל את צוותי המידע לציבור. עם סיום התרגיל, קיים ראש העיר דיון מסכם בהשתתפות נציגי פיקוד העורף והמשטרה.

ראש העיר יוסי ברודני סיכם ואמר כי :” מדובר בתרגיל חשוב וזאת בעיקר נוכח התקופה בה אנו נמצאים. תרגול זו הדרך הטובה והיעילה ביותר לבדוק את מוכנותנו, להפיק לקחים ולהמשיך לשפר. אני מברך על הצלחת התרגיל ותפקודם של כל הגורמים המעורבים”.

מפקד היקל”ר, סא”ל במיל רוני ברהום סיכם שליווה את התרגיל סיכם ואמר כי:” התרגיל התקיים בצורה טובה וניכר כי העירייה הכינה עצמה באופן רציני ולכן לא פלא שהתרגיל זרם יפה החל מיו”ר ועדת המל”ח ועד אחרון חברי הועדה. השנה הייתה עליית מדרגה מבחינת אופי התרחישים שהוזרמו ואין ספק שההערכות שהתקיימה לאורך כל התקופה האחרונה, תרמה להצלחתו של התרגיל”.