Site icon מקומונט גבעת שמואל

תרגיל מל”ח “סביונים 2008” הסתיים בהצלחה

עיריית גבעת שמואל השתתפה בשבוע שעבר ב"תרגיל סביונים 2008", בו תורגל כל מערך החירום של גבעת שמואל ורשויות נוספות במרחב בקעת אונו-יהוד, גני תקווה וסביון. במסגרת התרגיל נפתחו מרכזי ההפעלה ברשויות הנ"ל. עם מתן אות לתחילת התרגיל כינס ראש העיר ויו"ר ועדת המל"ח את כל ראשי ועדת המל"ח אל מרכז ההפעלה והחל בניהול העיר במתכונת חרום.

בן ארי: "לאחרונה ניכרת עליה במתח במזרח התיכון ובמדינת ישראל. אויבינו מנסים להכות ולא בוחלים בשום דרך במוקדי אוכלוסיה בכל הארץ. במלחמת לבנון השניה הייתה זו העיר חיפה וערים אחרות ועכשיו אלה הן שדרות, אשקלון, אשדוד ונתיבות. אסור לנו להרפות וחובה עלינו להמשיך בהיערכות לשעת חירום ולשפרה על מנת להגיע לרמת מוכנות גבוהה לכל אירועי החירום ברגיעה על מנת להיות מוכנים בחירום.

פיקוד העורף הזרים לגבעת שמואל מספר תרחישים שכללו אירוע טרור רב נפגעים, נפילת טיל קרקע קרקע, אירועי תקלות באספקת מים וכד'. כמו כן הוזרמו פניות רבות של תושבים אל מוקד החרום במטרה לתרגל את צוותי המידע לציבור בניהולה של גב' מירב בורשטיין דוברת העירייה המשמשת בחרום כאחראית מכלול המידע לציבור.

ראש העיר ויו"ר וועדת מל"ח, זמיר בן ארי, הפעיל את מערך מל"ח היישובי בהתאם לתרחישים שהוזרמו לרבות חלוקת מים לתושבים, תיקוני תשתיות מים וביוב, היערכות לפתיחת מרכזי פינוי/השהייה ומרכז קליטה ושליחת צוותי טיפול באוכלוסיה אל מוקדי התרחישים ואל מרכזי הפינוי באחריותה של הגב' רבקה ליבר מנהלת מח' הרווחה בשגרה ואחראית מכלול אוכלוסיה בחרום. כמו כן, נבחן שיתוף הפעולה בין העירייה לבין פיקוד העורף, מל"ח, משטרה, מד"א, כיבוי אש והרשויות הסמוכות.

ראש העיר גבעת שמואל, זמיר בן ארי, פנה לציבור להירתם למאמץ ולסייע לכוחות המועצה בשעת חירום ושאינם משרתים במילואים. בעיקר בעלי מקצועות טכניים, עובדים סוציאליים, נהגים, מורים/גננות וכו'.

במהלך התרגיל ביקר ראש מטה מל"ח, מר אברהם הובר, קצינים בכירים נוספים, מפקד משטרת מסובים, עמי דהן אשר היו שבעי רצון הן מרמת התפקוד והמוכנות של עריית גבעת שמואל ומההשקעה והפעילות הברוכה של העושים במלאכה שהביאו לתוצאות מרשימות של הביקורת. אברהם הובר, ראש מטה מל"ח במחוז איילון שיבח את כל המשתתפים בתרגיל ובראשם ראש העיר בשיתוף קב"ט העירייה, דרור אייל, אשר תרמו להצלחתו ומקווה שבשעת חירום נחזור לביצוע מדויק.

יש לציין כי בשנה האחרונה נערכו ביוזמתו של ראש העיר השתלמות לצוות מוקדי מידע, תדריכים לצוותים המקצועיים והכנות נוספות במערך הטכני. בקרוב יוחלפו מסכות המגן לתושבי העיר על פי הנחיה שתתקבל מפיקוד העורף.