Site icon מקומונט גבעת שמואל

1500 מחניכי בני עקיבא ועזרא בגבעת שמואל נטעו עצים ברחבי הארץ

חניכי בני עקיבא נטעו באזור תל שילה וחניכי עזרא בגוש עציון. מזכ”ל בני עקיבא יאיר שחל: “בני עקיבא ממשיכה להתהלך ולפעול בדרכו של אברהם אבינו”. מזכ”ל תנועת עזרא, שאול דה-מלאך: ” החלוצים שעלו לארץ הפכו את ט”ו בשבט ליום של חיבור לארץ וגאולתה”.

למעלה מ-1500 חניכים תושבי גבעת שמואל השתתפו בנטיעות במסגרת הפעילות של תנועות הנוער בני עקיבא ועזרא. תנועת בני עקיבא קיימה את פעילותה לחניכי גבעת שמואל באזור תל שילה.
במהלך המסלול עברו החניכים פעילות חווייתית וערכית ובסיומה נערכו הופעות מרכזיות- בין היתר של חברי “אנדרדוס”. בנוסף, כ-150 חניכי שבט יובל בעלי צרכים מיוחדים שולבו בפעילויות במחוזות השונים”.

מזכ”ל בני עקיבא יאיר שחל: “ט”ו בשבט – חגה של ארץ ישראל. דווקא בימים אלה אנו פוסעים בכל מרחבי הארץ לחיזוק המחויבות של כל חניכינו למחויבות, התיישבות ואהבת הארץ. בני עקיבא ממשיכה להתהלך ולפעול בדרכו של אברהם אבינו- “קום והתהלך בארץ לאורכה ולרוחבה כי לך אתננה”.

חניכי בני עקיבא בנטיעות. צילום: דוברות בני עקיבא.

חניכי תנועת עזרא גבעת שמואל סיירו בגוש עציון.  כ- 7,000 חניכים מתנועת הנוער עזרא הגיעו לחגוג את ט”ו בשבט  בגוש עציון וכן היו שותפים לפריצת עשרות קילומטרים של שבילים חדשים בגוש עציון. מדריכי בית ספר שדה, יובילו אותם ב-6 מסלולים בהם הם יפרצו שבילים חדשים בגבעת הדגן ונחל הפירים, מצפה עוז וגבעת עוז וגאון, מעיינות גוש עציון וחורבת ג’ומגום, חוות קשאולה ועוד . משה סוויל מ”מ ראש מועצת גוש עציון אמר: “תנועת עזרא, התנועה בה אף אני גדלתי בחרה לחגוג את חג האילנות במקום בו נמצא עץ האלון המפורסם בארץ. אין מקום מתאים יותר לחגוג בו את החג המסמל את החיבור אל הארץ מגוש עציון. מקום המשלב היסטוריה ארוכה ומפוארת, מקום אליו חזרו שוב ושוב גיבורי הארץ נטעו עצים ובנו בתים. מקום שגם היום ממשיך לשלב עשיה חינוכית וחיבור אל הטבע”.

מזכ”ל תנועת הנוער עזרא, שאול דה-מלאך אומר: “עוד לפני קום המדינה החלוצים שעלו לארץ הפכו את ט”ו בשבט ליום של חיבור לארץ וגאולתה. אנו שמחים לציין חמישים שנים לשחרור גוש עציון ולהעניק לגוש ולתושביו מתנה בדמות פרויקט פריצת השבילים הגדול בהיסטוריה ואנו מקווים שהחינוך במהלך השנה יסלול שבילים לא רק בגוש עציון אלא בליבם של חניכינו ותושבי מדינת ישראל כולה”.