Site icon מקומונט גבעת שמואל

אספנות כפייתית

צילום: pixabay

מקרים של אספנות כפייתית הם אינם בדיחה. זו בעיה קשה שמאחוריה מסתתר כאב נפשי גדול ומסביבה שפע של בעיות תברואתיות הדורשות פתרון. מי שנתקל בבעיה של אספנות כפייתית ונאלץ להתמודד איתה, מייד הבין שזה פשוט גדול עליו.

עם כל הרצון הטוב, לא ניתן לצפות מאף אדם שיהיו לו את היכולות לסייע לאגרן כפייתי. אפילו אם כל המשפחה תאחד כוחות זו עדיין משימה בלתי אפשרית למי שאין לו את הזמן, הניסיון, הציוד המתאים וכלי הרכב. לצורך כך יש לפנות לחברות העוסקות בפינוי דירות ומנוסות בהתמודדות עם אספנות כפייתית.

אספנים כפייתיים הם אנשים עם בעיות נפשיות הבאות לידי ביטוי באיסוף אובססיבי וחסר שליטה של חפצים. במקרים רבים מדובר בחפצים מהרחוב, אשפה מצחינה וחסרת שימוש. הם אוספים את האשפה בביתם וצוברים אותה בכמויות יוצאות דופן. זה כמובן הופך את דירתם למקום שאינו ראוי למגורי אדם, אך הבעיה כל כך חמורה עד שזה מפריע לכל השכנים.

פתרון לאספנות כפייתית

כאשר רוצים לסייע לאגרן כפייתי יש לפנות את דירתו מכל הזוהמה ולאפשר לו להתחיל מחדש. יש לעשות זאת באמצעות תמיכה וטיפול נפשי, לצורך כך ישנם שירותי רווחה ושירותי בריאות הנפש. אך לצורך הצלחת הטיפול ושיקום חייו של אספן כפייתי צריך לפנות את כל החפצים מדירתו.

המשימה הופכת להיות קשה ומורכבת מסיבות שונות. הקושי הראשון הוא כמות החפצים. הקושי השני הוא אופי החפצים. והקושי השלישי הוא הבעיות התברואתיות שנוצרו מכך שהבית הפך למזבלה. אלו הם הקשיים הראשוניים אך ניתן לכלול בקשיים גם את התנגדותו של האספן לפינוי, את הצורך בהובלת האשפה לאתרי פסולת וכמובן התמודדות עם בעיות התחזוקה שצפויות להתגלות בדירה לאחר הפינוי.

כמות החפצים בדירתו של אספן כפייתי היא יוצאת דופן. אנו מדברים על ערמות על גבי ערמות שאינן משאירות שום מרחב תנועה בדירה. אלו הם אינם סתם חפצים שתמצאו בכל בית אלא אשפה מצחינה שנאספה מפחי אשפה וזה מאוד לא נעים להתמודד עם זה. ובמסגרת בעיות התברואה המתלוות לבעיה המקקים נחשבים לבעיה שולית. אפילו נחשים מסוכנים עלולים להימצא בערמות הפסולת.

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם אספנות כפייתית היא באמצעות חברות לפינוי דירות. אם מדובר בחברה המנוסה בתחום האגרנות הכפייתית היא יכולה להעניק לכם שירותים העונים על כל הקשיים שעליהם דיברנו.

חברת פינוי מביאה איתה אנשי צוות ורכב פינוי. אנשי הצוות עושים שימוש בבגדי מגן ומסכות נשימה ומפנים את הפסולת בשיטתיות. החברה מביאה רכבי פינוי ומפנה את הכל לאתרי פסולת מורשים.