Site icon מקומונט גבעת שמואל

5,001 תלמידים פתחו את שנת הלימודים תשע”א בסימן השמירה על איכות הסביבה

בתום חופשת הקיץ הארוכה והמסורתית, פתחו היום (ד’) 3,701 תלמידי גבעת-שמואל את שנת הלימודים תשע”א, השנה בסימן שנת איכות הסביבה שתוכרז בעירייה במהלך שנת 2011.

החל מהשעה 7:30 בבוקר החלו מגיעים אל בתי הספר בעיר מאות תלמידים נרגשים מלווים בהוריהם הנרגשים לא פחות.

בכניסה לבתי הספר חיכתה לילדים הפתעה- דמויות על קביים, חלקן ברוח השמירה על הסביבה ועל כדור הארץ, איחלו להם שנת לימודים מוצלחת תוך שמירה על הסביבה ופיזרו נצנצים ירוקים מעל ראשיהם הנרגשים אל בתי הספר הגיעו ראש העיר, יוסי ברודני , מ”מ ראש העיר יעקב ויליאן סגן ראש העיר חזי שם טוב, וחברי מועצת העיר,מנכ”ל העירייה,מנהלת אגף החינוך בעירייה, ד”ר חדוה הייזלר וצוות האגף לחינוך, מנהלי האגפים ובכירים נוספים.

ברודני בירך את התלמידים, את צוותי החינוך וההורים ואיחל להם שנת לימודים פורייה, מאתגרת ומוצלחת!”. כייף לנו להיות כאן איתכם ואנו מאחלים לכם שתמיד תבואו לבית הספר עם חיוך ורצון ללמוד ולהעשיר את הידע. אנו בעירייה נמשיך לעודד אתכם , לשפר עבורכם לתמוך ולהשקיע בפיתוח תכניות חדשות ובהקצאת משאבים נוספים”. הוסיף ברודני. אל הברכות הצטרפו ראשי מערכת החינוך בעיר. עוד שמע ברודני מהילדים על חוויותיהם במהלך חופשת הקיץ כולל: הטיולים, הביקורים במוזיאונים, סופי השבוע מלאי החוויות, הגלישה בים ועוד ועוד ובין כל אלה עוד הספיק ברודני למלא את המקום המכובד של הורה מלווה ביום הראשון לגן לבתו הקטנה ענבל בת השנתיים וחצי וכן לבקר את בתו בת ה 5 נעמה בחטיבה הצעירה.

והרי הנתונים: בבתי הספר היסודיים בעיר ילמדו השנה 2410 תלמידים ובבתי הספר העל יסודיים (הנמצאים מחוץ לעיר) ילמדו 1,300 תלמידים. 1,291 תלמידים יפקדו את גני החובה והטרום חובה.

כחלק מההשקעה במערכת החינוך אותה חרטה העירייה על דגלה, ייושמו בשנת הלימודים שורה של תכניות ופרויקטים חינוכיים חלקם חדשים, ביניהם: פרויקט צמר”ת, תכנית הזנה בגנים, פרויקטים הקשורים באיכות הסביבה ועוד וחלקם פרויקטים מוצלחים הממשיכים משנת הלימודים החולפת, ביניהם: פרויקט שחף, אנגלית מדוברת בכיתות ב’, תל”ן , תכנית ‘סיפור על במה’ , ‘איתור טף’ בגיל הרך ועוד. מעבר לעבודות שיפוץ מאסיביות בהיקף של כמיליון ₪ שנערכו בכל בתי הספר לאורך חופשת הקיץ, נפתח היום גם קומפלקס המונה ארבע כיתות גן חדשות ברחוב משה דיין.

ומה מחכה לתלמידים בהמשך שנת הלימודים במסגרת שנת איכות הסביבה?

בין השאר – הקמת גינות ירק בגני הילדים, הצבת קומפוסטר בכל מתחם גנים , בבתי הספר יערכו ימי לימוד ועיון עם ‘החברה להגנת הטבע’ כולל הדרכות בנושא איכות הסביבה בשיתוף עם אגף חינוך. כמו כן יוצבו בבתי הספר, במהלך השנה , מתקני מיחזור ועוד שלל פעילויות ותחרויות ברוח השמירה על איכות הסביבה.