Site icon מקומונט גבעת שמואל

7,024 תלמידים פתחו את שנה”ל בגבעת-שמואל

עם 7,024  תלמידים ביניהם 504 שאמרו לראשונה  ‘שלום כיתות א”, תיכון חדש ובו 300 תלמידים והמון בלונים  פתחה גבעת שמואל את שנת הלימודים תשע”ח. 41 הבנות שרוצות ללמוד בצפירה החלו ללמוד באופן עצמאי בבית ספר שהקימו ההורים ונקרא ”מעלות צפירה”.

בשנת הלימודים הנוכחית התחדשה גבעת שמואל בבית ספר נוסף- תיכון גבעת שמואל, וכן בשני מנהלים חדשים שהצטרפו למשפחת החינוך של גבעת שמואל : חנית סוויסה- אלון שתנהל את התיכון הצומח ונועם אהרוני שינהל את ביה”ס  ה 6 שנתי -יגאל אלון .

לפתיחת השנה ואל טקסי בתי הספר הגיעו ראש העיר, יוסי ברודני, סגני ראש העיר  בני סומך, משה מרר ויעקב ויליאן, חברי מועצת העיר מנחם צרויה, מיכל נתנאל, מיכל וולדיגר אריאל פרקש, הרצל ארביב, עדי גרוס  ושלומי גרדה, מנהלת אגף החינוך אתי דהן וצוות האגף.

גם השנה נפתחו מוסדות החינוך לאחר שיפוצי קיץ נרחבים  בהיקף 5  מיליון ₪ (כל בית ספר ע”פ צורך ותכנית השיפוץ שנקבעה לו), תוספות בנייה חדשה והצטיידות.

בשנת הלימודים הנוכחית יקודמו מספר תכניות חדשות בכל בתי הספר בעיר (יסודי ועל-יסודי): תכנית מצויינות הכוללת 6 שעות לימוד נוספות לכל תלמיד ותלמידה, שיתופי פעולה עם מוסדות אקדמאים, תכנית אישית וכיתתית לקידום הישגים, תכנית  לפיתוח חדשנות בהוראה ובלמידה וכמובן ‘תכנית ניצנים’ ליום לימודים ארוך שמטרתו הן  לסייע בהפחתת יוקר המחייה והן לקדם את ההישגים הלימודיים.

בתוך כך נפתח בעיר לראשונה תיכון גבעת שמואל החדש על שטח של כ 20 דונם כולל 4 קומות בהן  ספרייה המתפרשת על חלל של 2 קומות , 12 כיתות לימוד , מרחבי למידה שכבתיים, ספרייה, חדרי ספח ומנהלה, מעבדות (מחשבים+ מדעים), מגרשי ספורט משולבים ומתקני כושר. שלב ב’  של התיכון שייפתח ב 2018 בהשקעה של 20 מיליון ש”ח נוספים, יכלול  מבואת כניסה מרשימה, המשך ספרייה, אודיטוריום בית ספרי, 12  כיתות לימוד נוספות , מעבדות וחדרי ספח רבים. כמו כן במבנה ישולב מרכז קהילתי (שלוחת מתנ”ס הכוללת חדרי פעילות ואולמות משולבים) שישמש בבקרים את ביה”ס, ובשעות אחה”צ ייעשה בו גם שימוש קהילתי. מ

אתי דהן מנהלת אגף החינוך בעירייה הסבירה :” הקו החינוכי שלנו בתיכון הוא ברור –להכשיר את התלמידים לשוק  העבודה של 2030 ואילך.”פרופ דוד פסיג, חוקר ועתידן קובע שבמאה הקודמת האנושות הכפילה את הידע שלה כל 80 שנה, היום אנחנו מכפילים את הידע שלנו כל שנה וחצי ובשנת  2030 זה יקרה כל 3 שבועות ולכן הכי חשוב זה להכשיר כל תלמיד להיות לומד עצמאי. יש מקצועות שייעלמו בכלל משוק העבודה, זה ידוע וקורה כל הזמן. מי לא ייעלם? , מי יצליח להשתלב בשוק העבודה העתידי? מי שיוכשר להיות חדשן, יצירתי ויוזם ולכן אנחנו נעסוק בפיתוח חשיבה יצירתית, יזמות ומתן כלים לתלמידים להיות לומדים עצמאיים” מסבירה דהן

ראש העיר יוסי ברודני בירך את  התלמידים, את צוותי החינוך וההורים ואיחל להם שנת לימודים  פוריה, מאתגרת ומוצלחת! עוד הוסיף ברודני כי “גבעת שמואל זוכה להישגים ארציים בולטים בכל תחומי החינוך  וגם השנה נמשיך להציב את  החינוך בראש ולהשקיע משאבים עצומים במטרה לקדם הישגים אלה”.

מה שהעיב על הפתיחה החגיגית הנה העובדה שעדיין לא הושג פתרון לנושא בנות כיתה ז’ שהוריהן מבקשים כי ילמדו באולפנת צפירה ו41 בנות פתחו את שנת הלימודים באופן פרטי בבי”ס שמפעילים ההורים ונקרא ”מעלות צפירה’.

חברת המועצה מיכל וולדיגר כתבה לאחר טקסי הפתיחה: ”צר היה לי על אותו קומץ לא קטן של בנות שלא התחילו עם כולם את שנת הלימודים שלהן ונשארו בבית. כולי תקווה שגם לעניין זה ימצא פתרון בהקדם האפשרי והפרשה תסתיים על הצד הטוב ביותר”.

ברודני וחברי מועצת גבעת שמואל בפתיחת הלימודים.צילום דוברות עיריית גבעת שמואל
שלום כיתה א פותחים שנה בגבעת שמואל.צילום דוברות עיריית גבעת שמואל
תיכון גבעת שמואל החדש צילום דוברות עיריית גבעת שמואל