Site icon מקומונט גבעת שמואל

הרב לאו בגבעת שמואל: תדאגו לעולים החדשים

אולפנת אמית גבעת שמואל קיימה יום התעוררות לקראת יום הכיפורים במפגש  עם הרב הראשי לישראל- הרב דוד לאו שסיפר להן ממי הוא עצמו הלך לבקש סליחה בערב יום הכיפורים לפני 10 שנים

באולפנת אמית גבעת שמואל התקיים יום התעוררות לקראת יום הכיפורים.

בחלקו הראשון של היום התקיים מפגש לתלמידות האולפנה עם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו. עוד נכחו במפגש, ראש העיר יוסי ברודני, סגן ראש העיר יעקב ויליאן, יו”ר המועצה הדתית יעקב רייכר, ראש האולפנה חנית פרשטנד, רב האולפנה אמיר סנדלר וכל צוות האולפנה.

בשיאו של המפגש, כאשר פנה  כבוד הרב לברך תלמידה חדשה בכיתה ח’ שעלתה עם משפחתה מצרפת לפני שלושה שבועות ופתחה את שנת הלימודים באולפנה שב 1.9 והעניק לה מחזור תפילה ששל יום הכיפורים, הוא הפתיע את הבנות והנוכחים שהחליט לספר ממי הוא הלך לבקש סליחה ביום הכיפורים לפני 10 שנים.  הרב סיפר שלאורך שנותיו ליווה משפחות עולים רבות בשנות הקליטה שלהם בארץ ובתקופה הזו הבין שאולי את הילד- עולה חדש  שהגיעה ללמוד איתו ביסודי  הוא לא קיבל מספיק טוב ולא סייע לו מספיק. לפני 10 שנים חיפש הרב את אותו תלמיד שאז היה עולה חדש – מצא אותו והלך לבקש ממנו סליחה על כך. הרב סיים דבריו בקריאה לכלל תושבי העיר גבעת שמואל  שבשנים האחרונות קולטת עלייה- לדאוג לעולים החדשים לאורך כלך השנה ובימי החגים בפרט.

הרב אמיר סנדלר, רב אולפנת אמית גבעת שמואל:” לשמוע ערב יום הכיפורים את הרב לאו מספר בהתרגשות על הדרך שלו לבקש סליחה מעולה חדש שחשב שאולי לא קלט  מספיק  בחביבות ובנעימות, מלמד אותנו את גדל האחריות שיש לנו דווקא בימים אלה להיות יותר חביבים ואכפתיים לזולת,  ואין ספק שמתוך המעמד המרומם של המפגש עם הרב  ניקח על עצמנו  את המשימה הזו  בקריאת כיוון חברתית וערכית של האולפנה לתחילתה של השנה החדשה”

בסיום המפגש יצאו הבנות עם כל צוות האולפנה  לסיור התעוררות בירושלים ששיאו באמירת סליחות בכותל המערבי.

הרב לאו עם בנות אולפנת אמית בגב”ש.תמונה באדיבות: דוברות גב”ש

 

הרב לאו באולפנת אמית.תמונה באדיבות גב”ש